> Шифр: ПУ36/2013/4 Журнал 2013р. № 4 Кокерилл, А. Сухомлинський і ХХІ століття / А. Кокерилл. - С.5-15. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Екофільна етика В.О.Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики / Н. П. Дічек. - С.15-23. - Бібліогр. в кінці ст. Сметанський, М. І. Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський. - С.23-30. - Бібліогр. в кінці ст. Деркач, В. Ф. Робота педколективу Павлинської школи з розвитку творчих здібностей учнів / В. Ф. Деркач. - С.31-34. - Бібліогр. в кінці ст. Сидоренко, В. К. Технологічна підготовка школярів до трудової діяльності в сучасних умовах / В. К. Сидоренко, В. В. Юрженко. - С.35-41. - Бібліогр. в кінці ст. Бех, І. Д. Ідентифікація у вихованні та розвитку особистості / І. Д. Бех. - С.42-49. - Бібліогр. в кінці ст. Луговий, В. І. Зв'язок складності та самостійності в освіті / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова. - С.50-57. - Бібліогр. в кінці ст. Гуржій, А. М. Дидактичні основи створення динамічних аудіовізуальних електронних засобів / А. М. Гуржій, В. П. Волинський, Л. П. Ткачова. - С.58-64. - Бібліогр. в кінці ст. Романенко, Ю. А. Контроль знань та вмінь учнів із хімії з погляду педагогічних вимірювань / Ю. А. Романенко. - С.65-73. - Бібліогр. в кінці ст. Величко, Л. П. Теоретичні і практичні аспекти педагогічної майстерності та методичної культури педагога / Л. П. Величко, М. М. Савчин. - С.74-81. - Бібліогр. в кінці ст. Шамне, А. В. Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології / А. В. Шамне. - С.82-89. - Бібліогр. в кінці ст. Карпенко, О. В. Корпоративна культура у сфері надання освітніх послуг вищими навчальними закладами Російської Федерації / О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, О. В. Кривоносова. - С.90-96. - Бібліогр. в кінці ст. Зозуля, С. М. Вихід у світ термінологічного словника / С. М. Зозуля. - С.97-100 |
Дічек, Н. П. Екофільна етика В.О.Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2013. - № 4. - С. 15-23. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: Дод.точки доступу: Сухомлинский, В.О. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
> Шифр: ПУ36/2014/4 Журнал 2014р. № 4 Кремень, В. Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін / В. Г. Кремень. - С.5-10 Луговий, В. І. Професійна освіта і підготовка в концепції МСКО, проекту НСКО та вітчизняної практики / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова. - С.11-20. - Бібліогр. в кінці ст. Панок, В. Г. Теоретико-методологічні проблеми застосування виховних технологій з погляду прикладної психології / В. Г. Панок. - С.21-29. - Бібліогр. в кінці ст. Ляшенко, О. І. Профільне навчання: концептуальні підходи до реалізації в українській школі / О. І. Ляшенко, Ю. І. Мальований. - С.30-35. - Бібліогр. в кінці ст. Телелим, В. М. Реформування системи військової освіти як пошук раціональних підходів і рішень / В. М. Телелим, Ю. І. Приходько. - С.36-43. - Бібліогр. в кінці ст. Гаврилюк, С.М. Упровадження компетентністного підходу до педагогічної творчості в професійній підготовці майбутніх вихователів / С.М. Гаврилюк. - С.44-49. - Бібліогр. в кінці ст. Ткаченко, А. В. Трудова комуна ім. Ф.Е.Дзержинського: декотрі несприятливі чинники формування інноваційного досвіду / А. В. Ткаченко. - С.50-57. - Бібліогр. в кінці ст. Гриньова, М. В. Система студентського самоврядування в контексті макаренківської спадщини / М. В. Гриньова, Ю. П. Кращенко. - С.57-63. - Бібліогр. в кінці ст. Жданова-Неділько, О. Г. Феномен успішної педагогічної взаємодії у творчому спадку А.С.Макаренка / О. Г. Жданова-Неділько. - С.63-70. - Бібліогр. в кінці ст. Шеверун, Н. В. Особливості оцінювання якості загальної середньої освіти в Німеччині / Н. В. Шеверун. - С.71-75. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Дослідження українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу (60-70-ті рр. ХХ ст.) / Н. П. Дічек. - С.76-87. - Бібліогр. в кінці ст. Карпенко, О. В. Тенденції надання освітніх послуг у контексті реформування вищої школи Республіки Білорусь поза Болонським процесом / О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, Е. Є. Бжеська. - С.88-100. - Бібліогр. в кінці ст. |
> Шифр: ПУ36/2015/2 Журнал 2015р. № 2 Сухомлинська, О. В. Громадянське виховання і сучасна освіта: від здобутого - до нових акцентів і наголосів / О. В. Сухомлинська. - С.5-13. - Бібліогр. в кінці ст. Бех, І. Д. Державницьке виховання як суспільно-освітній пріоритет / І. Д. Бех. - С.14-17. - Бібліогр. в кінці ст. Концептуальні основи побудови моделі технології і методики застосування аудіовізуальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання. - С.18-26. - Бібліогр. в кінці ст. Щербак, О. І. Психолого-педагогічні засади професійного розвитку і саморозвитку педагога професійного навчання в контексті освіти впродовж життя / О. І. Щербак. - С.27-34. - Бібліогр. в кінці ст. Слюсаревський, М. М. Громадянська компетентність старшокласників у контексті викликів суспільної самоорганізації / М. М. Слюсаревський. - С.35-44. - Бібліогр. в кінці ст. Загірняк, М. В. Якість математичної підготовки випусників шкіл versus система визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання / М. В. Загірняк, В. М. Усатюк. - С.45-57. - Бібліогр. в кінці ст. Мусатов, С. О. Психологічні знання для старшокласників / С. О. Мусатов. - С.58-65. - Бібліогр. в кінці ст. Позняк, Т. М. Розвиток творчих здібностей дитини / Т. М. Позняк. - С.66-73. - Бібліогр. в кінці ст. Помиткін, Е. О. Академік І.А.Зазюн: духовний потенціал і життєва позиція особливості / Е. О. Помиткін, Л. В. Помиткіна. - С.74-77. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти / Н. П. Дічек. - С.78-87. - Бібліогр. в кінці ст. |
Дічек, Н. П. Дослідження українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу (60-70-ті рр. ХХ ст.) [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2014. - № 4. - С. 76-87. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ (тенденции) ШКОЛЫ ОБУЧЕНИЕ (организация и управление) ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ (психология) УКРАИНА Анотація: З погляду індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу розкрито маловисвітлену історію розвитку в Україні в 1960-1970-х рр. досліджень із педагогічної психології. На тлі суспільно-історичних реалій розглянутої доби схарактеризовано тематику, методи й результати оприлюднених студій, визначено роль у підготовці переходу до наступних якісних змін у масштабному вивченні особистості, міжособистісних стосунків, упровадження розвивального навчання. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
> Шифр: ПУ36/2017/2 Журнал 2017р. № 2 Кремень, В. Г. Про діяльність Національної академії педагогічних наук України у 2016 р. та в період 2012-2016 рр. і завдання подальшого розвитку / В. Г. Кремень. - С.5-13 Овчарук, О. В. Рамка компетентностей для демократичної культури: шлях до демократизації освіти у країнах Ради Європи / О. В. Овчарук. - С.14-19. - Бібліогр. в кінці ст. Шитікова, С. П. Міжнародні проекти як інструменти реформування вищої освіти в Україні / С. П. Шитікова. - С.20-27. - Бібліогр. в кінці ст. Редько, В. Г. Лінгводидактичні засади конструювання змісту компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у початковій школі / В. Г. Редько. - С.28-38. - Бібліогр. в кінці ст. Смульсон, М. Л. Задача в інтелектуальній діяльності / М. Л. Смульсон. - С.40-48. - Бібліогр. в кінці ст. Панок, В. Г. Прикладна психологія: узмістовлення / В. Г. Панок. - С.50-62. - Бібліогр. в кінці ст. Коваленко-Кобилянська, І. Г. Вплив актуалізації метакогнітивних здібностей на психологічне здоров'я у старості / І. Г. Коваленко-Кобилянська. - С.63-68. - Бібліогр. в кінці ст. Отич, Д. Д. Проблема релігійного копінгу у сучасній психології / Д. Д. Отич. - С.69-73. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Індивідуалізація шкільного навчання і практична психологія в Україні: на перетині століть / Н. П. Дічек. - С.74-82. - Бібліогр. в кінці ст. Хомич, Л. О. "Професійна і неперервна освіта" - новий етап співпраці між педагогами Польщі і України / Л. О. Хомич. - С.83-85 |
Дічек, Н. П. Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2015. - № 2. - С. 78-87. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ (методы) ИСТОРИЯ Анотація: Уперше порушено проблему введення поняття "репетиція" у методологічний апарат українських історико-педагогічних і порівняльно-педагогічних досліджень як їх особливу функцію. Обгрунтовано роль і специфіку рецепції у зазначених видах наукових досліджень, яка полягає в комплексності її завдань: "сприйняття і створення образу" та "транслювання й адаптація". Запропоновано три форми рецепції, типи моделей культурного трансферу, якими можна описувати стан рецепції зарубіжних педагогічних ідей і досвіду. Розкрито багатозначність поняття "репетиція" як дійового інструменту дослідження, багатоаспектного процесу, кроскультурного явища, а головне - як важливого феномена, що має бути введений до методології педагогічних досліджень, бо сприятиме впорядкуванню і систематизації теоретичної діяльності, надаючи їй осмисленого спрямування у сенсі визначення методологічної стратегії, усвідомленого вибору мети. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
> Шифр: ПУ36/2015/4 Журнал 2015р. № 4 Кремень, В. Г. Формування глобально конкурентноспроможного людського капіталу - найважливіше завдання професійної освіти / В. Г. Кремень. - С.5-10 Луговий, В.І. Дослідження в університетах, навчання в академіях: шлях до інтеграції освіти і науки / В.І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланова. - С.11-21. - Бібліогр. в кінці ст. Култаєва, М. Д. Освітня евроінтеграція чи конституювання європейського освітнього простору? / М. Д. Култаєва. - С.23-29. - Бібліогр. в кінці ст. Мокін, Б. І. Приклад побудови освітньої і наукової стратегій розвитку технічного університету в контексті європейської інтеграції України / Б. І. Мокін. - С.30-37. - Бібліогр. в кінці ст. Ляшенко, О.І. Тест загальної навчальної компетентності: новий погляд на стару проблему / О.І. Ляшенко. - С.38-43. - Бібліогр. в кінці ст. Сидоренко, О. Л. Дослідження результатів зовнішнього незалежного оцінювання у контексті підвищення якості освіти: регіональний досвід / О. Л. Сидоренко. - С.44-49. - Бібліогр. в кінці ст. Вітренко, Ю. М. Освіта як послуга: економічний аспект / Ю. М. Вітренко. - С.50-53. - Бібліогр. в кінці ст. Дидактичне призначення і роль аудіовізувальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання. - С.54-60. - Бібліогр. в кінці ст. Штомпель, Г.О. Постдипломна діяльність у стратегії поступу країни / Г.О. Штомпель. - С.61-69. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Формування особистісно орієнтованої парадигми шкільної освіти у дослідженнях українських психологів (1980-ті роки) / Н. П. Дічек. - С.70-81. - Бібліогр. в кінці ст. Грудініна, Н. Д. Список використаних джерел як важлива складова наукової публікації / Н. Д. Грудініна. - С.82-88. - Бібліогр. в кінці ст. |
Дічек, Н. П. Формування особистісно орієнтованої парадигми шкільної освіти у дослідженнях українських психологів (1980-ті роки) [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2015. - № 4. - С. 70-81. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ЛИЧНОСТЬ ОБРАЗОВАНИЕ (организация и управление) Анотація: У контексті висвітлення впровадження індивідуалізації в шкільній навчально-виховний процес розкрито малодосліджений аспект - внесок у цей процес українських психологів у 1980-ті рр. Окреслено провідні напрями, методи й результати досліджень у галузі педагогічної психології, психології особистості, соціальної психології, що стосувалися індивідуалізації навчання через вивчення творчого потенціалу учнів, їхніх інтересів і здібностей, врахування мотивів навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, виявлення і розвиток обдарованості і творчого мислення. Аналіз психолого-педагогічного доробку українських науковців засвідчив розширення спектра їхніх досліджень у напрямі забезпечення реалізації індивідуалізованих потреб і мотивів навчання школярів, що означає поступове формування підгрунтя для встановлення парадигми особистісно орієнтованої освіти. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
Дічек, Н. П. Індивідуалізація шкільного навчання і практична психологія в Україні: на перетині століть [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2017. - № 2. - С. 74-82. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ШКОЛЫ ОБУЧЕНИЕ (методы) ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ УКРАИНА Анотація: У контексті висвітлення шляхів гуманізації шкільної освіти у період розбудови незалежної держави в Україні (1990-ті - початок 2000-х рр.) розкито малодосліджений аспект - розширення потенціалу застосування індивідуалізації й диференціації навчально-виховного процесу засобами практичної психології. Відображено початкові кроки організації й діяльності новаційної на той час психологічної служби в освіті країни. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
> Шифр: ПУ36/2018/2 Журнал 2018р. № 2 Луговий, В. І. Світовий досвід для створення національного рейтингу закладів вищої освіти / В. І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланова. - С.5-23. - Бібліогр. в кінці ст. Пономаренко, В. С. Класифікація методів рейтингування закладів вищої освіти України / В. С. Пономаренко. - С.24-36. - Бібліогр. в кінці ст. Курбатов, С. В. Сучасні методологічні підходи до розробки університетських рейтингів / С. В. Курбатов. - С.37-42. - Бібліогр. в кінці ст. Саух, П. Ю. Проблема оптимізації мережі закладів вищої освіти в контексті національного університетського рейтингу / П. Ю. Саух. - С.43-49. - Бібліогр. в кінці ст. Бакіров, В. С. Універсалізм і партикуляризм у рейтингуванні університетів / В. С. Бакіров. - С.50-52. - Бібліогр. в кінці ст. Зіньковський, Ю. Ф. Психологічні властивості фахівця як умова його професійної успішності / Ю. Ф. Зіньковський, Г. О. Мірських. - С.53-59. - Бібліогр. в кінці ст. Sikora, J. Dilemmas of pedagogical theory and practice in solving human problems in contemporary / J. Sikora. - С.60-65. - Бібліогр. в кінці ст. Чекстере, О. Ю. Дослідження мотивації навчання в парадигмі когнітивної психології / О. Ю. Чекстере. - С.66-71. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Англомовна макаренкіана у ХХІ столітті: стан і методи інтерпретації / Н. П. Дічек. - С.72-82. - Бібліогр. в кінці ст. |
Дічек, Н. П. Англомовна макаренкіана у ХХІ столітті: стан і методи інтерпретації [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2018. - № 2. - С. 72-82. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ (история, тенденции) ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ (история, методы, тенденции) МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБМЕН В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ (тенденции) ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ (история, психология, тенденции) Анотація: Висвітлено інтерпретаційні підходи до тлумачення ідей А.С.Макаренка й оцінювання його спадщини в англомовних студіях (авторів з Румунії, Норвегії, Німеччини, США) останнього десятиліття. На основі історіографічного пошуку й зіставно-порівняльного аналізу сучасних звернень до ідей та постаті видатного педагога доведено, що, незважаючи на зникнення наддержави СРСР, її історія й особи, котрі стали знаковими в різних сферах радянської дійсності, продовжують викликати науковий інтерес у зарубіжних дослідників. Аргументовано, що останні мають різні цілі, однак домінуючими є дві: пошук корисного в ефективному (з чим погоджуються всі науковці) виховному досвіді педагога в контексті сучасних проблем виховання і соціалізації молоді та використання феномена А. С. Макаренка в системі аргументів під час історичної реконструкції гуманітарних спектрів життя радянського суспільства. Дод.точки доступу: Макаренко, А. С. \о нем\ Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
> Шифр: ПУ36/2019/4 Журнал 2019р. № 4 Максименко, Н. Д. Психологічний супровід трансформаційних процесів в українському суспільстві та освіті / Н. Д. Максименко. - С.5-15 Панок, В. Г. Проблеми впровадження результатів прикладних психологічних досліджень в освітню практику / В. Г. Панок. - С.16-24. - Бібліогр. в кінці ст. Прохоренко, Л. І. Освіта осіб з особливими потребами: науково-психологічний супровід / Л. І. Прохоренко. - С.25-34. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Особистісно орієнтована парадигма освіти в українській школі / Н. П. Дічек. - С.35-48. - Бібліогр. в кінці ст. |
> Шифр: ПУ36/2019/2 Журнал 2019р. № 2 Кремень, В. Г. Про діяльність НАПН України у 2018 р. та завдання на 2019 р. / В. Г. Кремень. - С.5-14 Биков, В. Ю. Цифрова трансформація суспільства і розвиток комп'ютерно-технологічної платформи освіти і науки України / В. Ю. Биков. - С.15-21. - Бібліогр. в кінці ст. Литвинова, С. Г. Інформатизація і цифровізація загальної середньої освіти: ініціативи й освітнє впровадження / С. Г. Литвинова. - С.22-29. - Бібліогр. в кінці ст. Буров, О. Ю. Ергономіка/людський чинник в інформатизації освіти / О. Ю. Буров. - С.30-37. - Бібліогр. в кінці ст. Особливості використання комп'ютерних моделювань у шкільному курсі фізики. - С.38-50. - Бібліогр. в кінці ст. Зуб, С. С. Грід-технології в науці та освіті / С. С. Зуб, А. І. Прокопенко. - С.51-55. - Бібліогр. в кінці ст. Вакалюк, Т. А. Особливості використання ігрового симулятора SimSe в освітньому процесі закладу вищої освіти / Т. А. Вакалюк, В. В. Концедайло. - С.56-63. - Бібліогр. в кінці ст. Науково-методичні засади надання психосоціальної допомоги дітям, котрі опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій. - С.64-71. - Бібліогр. в кінці ст. Дічек, Н. П. Тенденції шкільної освітньої політики в Україні у перше десятиріччя незалежності / Н. П. Дічек. - С.72-86. - Бібліогр. в кінці ст. |
Дічек, Н. П. Особистісно орієнтована парадигма освіти в українській школі [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2019. - № 4. - С. 35-48. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ (история, кадры, методы, тенденции) ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ (история, кадры, методы, тенденции) ПСИХОЛОГИЯ РАЗВИТИЯ Анотація: Висвітлено здійснені в Україні в 1980-1990-х рр. кроки з реалізації особистісно орієнтованого навчання учнів початкової школи через диференціацію й індивідуалізовані методи навчання. Аргументовано, що завдяки цьому вже в перші роки незалежності України активізувалася розбудова шкільного навчання на засадах дитиноцентризму й психологізації освітнього процесу. Розкрито погляди одного з фундаторів сучасної психодіагностики в Україні Ю. Гільбуха, а також його колег (Є. Верещак, Л. Кондратенко, А. Киричук, С. Коробко, А.Фурман) на шляхи здійснення індивідуалізації навчання школярів, оприлюднені й перевірені експериментально у практиці понад 400 загальноосвітніх шкіл (1989-1998). Стверджувано, що обрання незалежною Україною напряму на гуманізацію життя в державі спрямувало вектор досліджень в галузі освіти на створення й забезпечення умов для розвитку людини-особистості. Українські вчені - представники педагогічної психології - на чолі з Ю. Гільбухом розгорнули масштабні експерименти у предметному полі індивідуалізації навчання школярів, запровадили донавчальну діагностику дітей, які вступали до першого класу. На основі спостережень і психодіагностичних методів вони обгрунтували доцільність виокремлення трьох типів перших класів (з 1994 р. - чотирьох типів) для задоволення навчальних потреб дітей з різним ступенем готовності до навчання. Для різних типів класів відповідно до можливостей учнів розроблено навчальні програми та методичні рекомендації для вчителів. На основі результатів експерименту запропоновано корекційні психолого-педагогічні прийоми і поради. Схарактеризовано вагомі напрацювання Ю. Гільбуха та співробітників лабораторії-дефірінціації навчання Інституту психології - Є. Верещака, Л. Кондратенко, С.Коробко; академіка О.Киричука, професора А. Фурмана в теоретичному й прикладному забезпеченні індивідуалізації процесу навчання в українській школі, в уведенні психодіагностики у шкільну практику, в укоріненні свідомості освітян необхідності застосування психологічних знань. Їхні зусилля сприяли обгрунтуванню необхідності запровадження в українській школі психологічного супроводу навчання і виховання школярів, що аргументувало введення посад шкільних психологів, створення окремої Психологічної служби системи освіти України, а загалом - до утвердження в українській освіті особистісно орієнтованої парадигми. Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |
Дічек, Н. П. Тенденції шкільної освітньої політики в Україні у перше десятиріччя незалежності [Текст] / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія = Pedagogics and psychology : Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2019. - № 2. - С. 72-86. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2304-0629 MeSH-головна: ШКОЛЫ ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ (тенденции) УКРАИНА Анотація: Розглянуто шкільну освітню політику України в перше десятиліття її незалежності, яка заслуговує на амбівалентну оцінку. До її позитивних тенденцій слід внести спрямування середньої освіти в русло гуманізації, завдяки чому постійно посилювалася індивідуалізація навчально-виховного процесу та позашкільної роботи (розширення спектра зовнішньої і внутрішньошкільної диференціації, оновлення і розширення змісту шкільної освіти відповідно до потреб суспільства, зростання ролі психологічного компонента забезпечення індивідуального підходу до дітей і молоді). Позитивною тенденцією вважаємо невпинне надання освіті національного за духом і змістом виміру; формування нової законодавчої бази, концептуальних (теоретичних і практичних) підходів до організації роботи шкільної галузі. Суперечливими і навіть негативними тенденціями, що проявилися в освітній політиці в 1990-і рр., є незабезпечення належного функціонування навчальних закладів внаслідок низького рівня фінансування галузі державою, формування комплексу нерозв'язаних проблем в умовах соціально-економічної кризи. На підставі аналізу державної політики України в галузі шкільної освіти в перші роки незалежності (закони, постанови, розпорядження, інші документальні матеріали) можемо стверджувати, що основна ідея гуманізації освіти була тісно переплетена з необхідністю реалізації національної ідеї засобами навчання, виховання і спеціалізації дітей та молоді. Виходячи з тези, що особистість керівника Міністерства освіти, яке є і провідником, і двигуном державної гуманітарної політики, а тому безперечно набуває значення персоналізованого чинника зрушень в освітній сфері, охарактеризовано діяльність чотирьох керівників освіти незалежної України (1991-1999). Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.) |