Головна Спрощенний режим Опис Шлюз Z39.50
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання - результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=АУ26/2015/1<.>
Загальна кiлькiсть документiв : 28
Показанi документи с 1 за 20
 1-20    21-28 
1.


    Гірник, Г. Є.
    Педагогічна та комунікативна культура викладача вищого медичного навчального закладу як складові педагогічного іміджу [Текст] / Г. Є. Гірник // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 61-63. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ
Анотація: Висвітлено актуальні питання взаємодії викладача та студентів факультету підготовки іноземних громадян з англійською мовою навчання, які закладають основу для успішного вивчення патологічної фізіології на сучасному етапі. Одним з найбільш важливих моментів у цьому є кооперація та співпраця, що складається між викладачем і майбутнім лікарем. Її ефективність на заняттях залежить від безлічі факторів (успішного визначення цілей спільної діяльності, відповідності педагогічної тактики конкретного завдання даної взаємодії, активності самих студентів і т.д.). Серед них важливу роль відіграє чинник оптимального вибору методів навчання, реалізація яких за конкретних умов освітнього закладу надає високий рівень якості підготовки студентів. Проаналізовано базові моменти взаємовідносин між студентами та педагогами на прикладі іноземних студентів, які вивчають патологічну фізіологію. Так, шанобливе та ввічливе ставлення до викладача з боку майбутнього лікаря є обов'язковим, відповідно аналогічного правила мають дотримуватися також викладачі під час взаємодії зі студентами. Оскільки на кафедрі патофізіології навчаються іноземці з багатьох країн Європи, Азії та Африки, які відрізняються від українських майбутніх лікарів не тільки ментальністю, культурними й етнічними особливостями, а й відношенням до їх педагога відповідно до професійного, вікового й гендерного статусу, а також його авторитету. У сучасній вищій школі студентами надається перевага авторитету особистості викладача, його яскравій, неповторній індивідуальності, що формується за досить високого рівня розвитку 3-х типів педагогічних умінь: "предметних" (наукові знання); "комунікативних" (знання про своїх студентів та колег); "гностичних" (знання самого себе і вміння коректувати власну поведінку). Наведено основні позитивні та негативні педагогічні якості, які визначають ефективність взаємодії зі студентами та їх бажання приділяти більшу увагу до вивчення предмету. Визначено, що для успішного засвоєння студентами-іноземцями того чи іншого предмету необхідно активно практикувати педагогічне спілкування, що є сукупністю засобів і методів, які забезпечують реалізацію цілей і завдань виховання та навчання майбутніх лікарів.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

2.


    Куля, О. О.
    Актуальні питання викладання неонатології для інтернів зі спеціальності "Загальна практика - сімейна медицина" [Текст] / О. О. Куля // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 64-66. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
НЕОНАТОЛОГИЯ (обучение)
Анотація: Висвітлено актуальні питання взаємодії викладача та студентів факультету підготовки іноземних громадян з англійською мовою навчання, які закладають основу для успішного вивчення патологічної фізіології на сучасному етапі. Одним з найбільш важливих моментів у цьому є кооперація та співпраця, що складається між викладачем і майбутнім лікарем. Її ефективність на заняттях залежить від безлічі факторів (успішного визначення цілей спільної діяльності, відповідності педагогічної тактики конкретного завдання даної взаємодії, активності самих студентів і т.д.). Серед них важливу роль відіграє чинник оптимального вибору методів навчання, реалізація яких за конкретних умов освітнього закладу надає високий рівень якості підготовки студентів. Проаналізовано базові моменти взаємовідносин між студентами та педагогами на прикладі іноземних студентів, які вивчають патологічну фізіологію. Так, шанобливе та ввічливе ставлення до викладача з боку майбутнього лікаря є обов'язковим, відповідно аналогічного правила мають дотримуватися також викладачі під час взаємодії зі студентами. Оскільки на кафедрі патофізіології навчаються іноземці з багатьох країн Європи, Азії та Африки, які відрізняються від українських майбутніх лікарів не тільки ментальністю, культурними й етнічними особливостями, а й відношенням до їх педагога відповідно до професійного, вікового й гендерного статусу, а також його авторитету. У сучасній вищій школі студентами надається перевага авторитету особистості викладача, його яскравій, неповторній індивідуальності, що формується за досить високого рівня розвитку 3-х типів педагогічних умінь: "предметних" (наукові знання); "комунікативних" (знання про своїх студентів та колег); "гностичних" (знання самого себе і вміння коректувати власну поведінку). Наведено основні позитивні та негативні педагогічні якості, які визначають ефективність взаємодії зі студентами та їх бажання приділяти більшу увагу до вивчення предмету. Визначено, що для успішного засвоєння студентами-іноземцями того чи іншого предмету необхідно активно практикувати педагогічне спілкування, що є сукупністю засобів і методів, які забезпечують реалізацію цілей і завдань виховання та навчання майбутніх лікарів.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

3.


    Пилипчук, В. І.
    Використання сучасних телекомунікаційних засобів у підготовці лікарів-хірургів на етапі післядипломної освіти [Текст] / В. І. Пилипчук // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 67-68. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ХИРУРГИ
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ
Анотація: Висвітлено проблематику формування педагогічної та комунікативної культури викладача вищого медичного навчального закладу, що є необхідною умовою успішного процесу викладання. Сучасна психолого-педагогічна наука розглядає відносини викладачів і студентів як особливий соціально-психологічний феномен і важливу складову цілісного педагогічного процесу підготовки фахівця у ВНЗ. Зроблено наголос на тому, що у педагогічній діяльності студент є одночасно суб'єктом і навчання, і виховання, а виховний вплив ефективний лише за умови, що студент сам буде активним учасником навчально-виховного процесу, тобто використовуватиме засвоювані знання як засіб для самовдосконалення. Висвітлено основне завдання педагога - допомогти студентові стати активним співучасником педагогічного процесу, забезпечити умови для реалізації його потенційних можливостей. Оптимізація навчального та виховного процесу полягає в розробці професійних прийомів для підготовки студентів до самовдосконалення своїх знань і навичок для подальшої професійної діяльності, що залежить від особливості співпраці студентів та викладачів, як фактора в організації навчального процесу.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

4.


    Герасимчук, М. Р.
    Ефективна взаємодія викладача та студента як основа успішного вивчення патологічної фізіології іноземними студентами [Текст] / М. Р. Герасимчук // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 57-60. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ФИЗИОЛОГИЯ (обучение)
СТУДЕНТЫ
Анотація: Висвітлено актуальні питання взаємодії викладача та студентів факультету підготовки іноземних громадян з англійською мовою навчання, які закладають основу для успішного вивчення патологічної фізіології на сучасному етапі. Одним з найбільш важливих моментів у цьому є кооперація та співпраця, що складається між викладачем і майбутнім лікарем. Її ефективність на заняттях залежить від безлічі факторів (успішного визначення цілей спільної діяльності, відповідності педагогічної тактики конкретного завдання даної взаємодії, активності самих студентів і т.д.). Серед них важливу роль відіграє чинник оптимального вибору методів навчання, реалізація яких за конкретних умов освітнього закладу надає високий рівень якості підготовки студентів. Проаналізовано базові моменти взаємовідносин між студентами та педагогами на прикладі іноземних студентів, які вивчають патологічну фізіологію. Так, шанобливе та ввічливе ставлення до викладача з боку майбутнього лікаря є обов'язковим, відповідно аналогічного правила мають дотримуватися також викладачі під час взаємодії зі студентами. Оскільки на кафедрі патофізіології навчаються іноземці з багатьох країн Європи, Азії та Африки, які відрізняються від українських майбутніх лікарів не тільки ментальністю, культурними й етнічними особливостями, а й відношенням до їх педагога відповідно до професійного, вікового й гендерного статусу, а також його авторитету. У сучасній вищій школі студентами надається перевага авторитету особистості викладача, його яскравій, неповторній індивідуальності, що формується за досить високого рівня розвитку 3-х типів педагогічних умінь: "предметних" (наукові знання); "комунікативних" (знання про своїх студентів та колег); "гностичних" (знання самого себе і вміння коректувати власну поведінку). Наведено основні позитивні та негативні педагогічні якості, які визначають ефективність взаємодії зі студентами та їх бажання приділяти більшу увагу до вивчення предмету. Визначено, що для успішного засвоєння студентами-іноземцями того чи іншого предмету необхідно активно практикувати педагогічне спілкування, що є сукупністю засобів і методів, які забезпечують реалізацію цілей і завдань виховання та навчання майбутніх лікарів.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

5.


    Гайова, І. М.
    Церебральна ангіодистонія із синкопальними станами [Текст] / І. М. Гайова // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 51-52. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ДИСТОНИЯ
Анотація: 20-річний пацієнт втратив свідомість вдруге у своєму житті. Після першого випадку, 3 роки тому, лікувався в ОКДЛ із діагнозом: ”Церебральна ангіодистонія із синкопальними станами”. Цього разу виявлено гепато-лієнальний синдром, що спочатку був розцінений як наслідок хронічної інтоксикації. Заключний клінічний діагноз – диспластичне серце.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

6.


    Александрук, Н. В.
    Досвід формування навичок по наданню первинної медичної допомоги та проведенню лікувально-евакуаційних заходів на курсах хірургії голови та шиї [Текст] / Н. В. Александрук // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 53-54. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ГОЛОВА (хирургия)
ШЕЯ (хирургия)
ПЕРВАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ
Анотація: Висвітлено актуальність викладання засад надання первинної медичної допомоги на полі бою за сучасних умов. Викладено досвід формування в лікарів навичок щодо надання первинної медичної допомоги постраждалим на полі бою та проведення лікувально-евакуаційних заходів за сучасних умов під час проходження курсів тематичного удосконалення з хірургії голови та шиї. Показано важливість використання як традиційних педагогічних засобів, так і сучасних технологій навчання.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

7.


    Александрук, Н. В.
    Зниження слуху при остеопорозі в практиці ЛЗПСМ [Текст] / Н. В. Александрук // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 54-56. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ОСТЕОПОРОЗ
СЛУХ
Анотація: Наведено дані про значення слуху в розвитку особистості. Людина, яка не може спілкуватися за допомогою мови та слуху, не повною мірою здійснює комунікативні функції і неспроможна повноцінно існувати в суспільстві, реалізувати себе як особистість в соціальній і професійній сфері. Наведено обгрунтування факторів ризику розвитку приглухуватості в дитячому віці. Зазначено стосовно необхідності звернення особливої уваги ЛЗПСМ на медико-соціальну проблему з ураженням слуху в дитячому віці.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

8.


    Гайова, І. М.
    Анкетування індійських студентів ІФНМУ, харчовий статус студента-медика [Текст] / І. М. Гайова // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 78-80
MeSH-головна:
АНКЕТИРОВАНИЕ
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
Анотація: 56 індійських студентів II - VI курсів ІФНМУ були опитані письмово. Мета роботи - визначення харчового статусу студента-медика. Традиційна індійська кухня насичена гострими спеціями. Різний клімат наших країн передбачає різний водний режим пиття. Студентське життя не сприяє дотриманню режиму харчування та дієти. Результат - 35 респондентів (62,5 %) вживають багато гострих приправ із їжею. Гострі страви визнані найчастішою причиною шлунково-кишкових розладів у 16-ти студентів (28,57 %), 17 (30,36 %) респондентів мають звичну печію, 6 (10,71 %) - епігастральний біль, 3 (5,36 %) регургітацію шлунковим вмістом, пізній епігастральний біль - 4 (7,14 %). Тупий біль, важкість у верхній половині живота - виявлено у 3-х студентів (5,36 %), метеоризм - у 9-ти (16,07 %), 9 (16,07 %) мали хронічні захворювання ШКТ в минулому.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

9.


    Соломчак, Д. Б.
    Десятирічний тренд та особливості формування первинної інвалідності внаслідок сечокам'яної хвороби в Івано-Франківській області [Текст] / Д. Б. Соломчак // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 81-84. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
УРОЛИТИАЗ (этнология)
ИНВАЛИДНОСТИ СТЕПЕНИ ОЦЕНКА
Анотація: Мета роботи - проаналізувати особливості формування первинної інвалідності внаслідок сечокам'яної хвороби (СКХ) в Івано-Франківській області у динаміці за 10 років. Вивчено дані офіційних звітних документів (фф. № 12 і 14) за 2004 - 2013 рр., а також 282 "Контрольні карти диспансерного нагляду" (ф. № 030/о). У роботі застосовано методи: описової епідеміології, кореляційно-регресійного аналізу, обчислення критерію chi-квадрат. Встановлено, що показники первинної інвалідності у динаміці за 10 років (2004 - 2013) мають тенденцію до зниження (-46,8 % у показниках наочності) на тлі протилежних трендів коефіцієнтів захворюваності (+17,7 - 23,7 %) та охоплення диспансерним спостереженням (+23,2 %). При цьому виявлено прямий (на противагу очікуваному зворотному) сильний взаємозв'язок (r = 0,71 - 0,82, p 0,05) між розглянутими показниками адміністративних територій. Це вказує на неефективність і недосконалість профілактичних технологій, підтверджену за результатами аналізу повноти та якості диспансерного нагляду за хворими на СКХ. Тривале спостереження (понад 5 років у 35 % випадків) без належної періодичності оглядів (у 45 %), охоплення діагностичними обстеженнями (52 - 60 %) і метафілактичним лікуванням (82 %) призводить до значної поширеності занедбаних форм (15 %) та інвалідизації 5 % хворих ще у працездатному віці. Висновки: зниження первинної інвалідності внаслідок СКХ не є наслідком профілактичної роботи; встановлені недоліки диспансеризації хворих свідчать про потребу удосконалення існуючої системи профілактики СКХ та її ускладнень.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

10.


   
    Боцюрко Володимир Іванович [Текст] // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 85


Дод.точки доступу:
Боцюрко, Володимир Іванович
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

11.


    Яцишин, Н. Г.
    Реформа вищої медичної освіти в Україні [Текст] / Н. Г. Яцишин // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 76-77. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ
Анотація: Висвітлено питання реформи вищої освіти в Україні, важливість завдання вищої медичної освіти, важливі аспекти питання підготовки студентів, необхідність виховання у студентів сприйняття високого, духовності, відповідальності та дотримання їх студентами та лікарями у щоденній діяльності та повсякденному житті.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

12.


    Тучак, О. І.
    Особливості викладання фізіології студентам педіатричного факультету [Текст] / О. І. Тучак // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 69-70. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ФИЗИОЛОГИЯ (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
Анотація: Розглянуто особливості викладання фізіології студентам педіатричного факультету. Акцентовано, що під час вивчення предмету увагу необхідно звертати на функціонування різних органів і систем дитини, вікові нормативи та закономірності індивідуального розвитку.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

13.


    Царук, О. Я.
    Самостійна робота студентів в умовах кредитно-модульної системи [Текст] / О. Я. Царук // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 71-73. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ
Анотація: Показано, що вірно організована самостійна робота (СР) створює сприятливі умови для розвитку пізнавальних здібностей студентів і активізації їх роботи на заняттях. Охарактеризовано основні засади й принципи організації СР студентів у медичних закладах освіти. Наведено теоретичні основи та обгрунтовано прикладну цінність різних форм СР в поточній педагогічній діяльності. Основним завданням розвитку медичної освіти в Україні є необхідність підготовки висококваліфікованого, конкурентоздатного лікаря, здатного гнучко переорієнтовувати свою діяльність у зв'язку із потребами сфери медицини. Це ставить перед системою вищої медичної освіти завдання вдосконалення процесу професійної підготовки майбутніх лікарів. За умов включення України до Болонського освітнього процесу питання організації та контролю СР студентів, як прогресивної форми підготовки фахівців набуває актуального значення. Вища школа поступово переходить від передачі інформації до керівництва освоєнням студентами навичок СР, яка є особливою формою навчальної діяльності і спрямована на формування самостійності студентів, засвоєння ними сукупності знань, вмінь, навичок, що здійснюється за умови запровадження відповідної системи організації всіх видів навчальних занять. Практична підготовка сприяє формуванню та поглибленню клінічного мислення майбутнього медика, тобто вмінню комплексно оцінити різноманіття симптоматики клінічної картини та миттєво приймати рішення. Практична самостійна підготовка студентів-лікарів є обов'язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття кваліфікаційного рівня і має на меті набуття ними професійних навичок і вмінь.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

14.


    Чернюк, Н. В.
    Впровадження елементів науково-дослідної роботи студентів у навчальний процес вищих медичних закладів [Текст] / Н. В. Чернюк // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 73-75. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
Анотація: Висвітлено суть та основне значення науково-дослідної роботи студентів (НДРС) як складової професійної підготовки, що передбачає навчання методології та методики дослідження, а також систематичну участь у дослідницькій діяльності, озброєння сучасними технологіями і вміннями творчого підходу до дослідження певних наукових проблем. Вищесказане підтверджує, що НДРС є важливим чинником на шляху до вдосконалення змісту і форм підготовки фахівців вищих навчальних закладів. Мета роботи - аналіз науково-дослідної роботи студентів на кафедрі внутрішньої медицини № 1, клінічної імунології та алергології ім. академіка Нейка Є. М. План роботи кафедри та індивідуальні плани викладачів щорічно включають такі взаємопов'язані елементами НДРС: пізнавальний (знайомство зі здобутками та досягненнями кафедри, впровадженими в лекційний матеріал і практичні заняття) та навчання елементів дослідницької діяльності, організації та методики наукової творчості. Важливий фрагмент даного напрямку роботи належить науковим дослідженням, що здійснюють студенти під керівництвом професорів і викладачів, у студентському науковому гуртку кафедри. Це сприяє розвитку в студентів умінь пошукової, дослідницької діяльності, творчого розв'язання навчально-виховних завдань, формуванню вмінь застосування методів наукових досліджень на практиці. Організація виконання НДРС на кафедрі полягає у дотриманні наступних вимог: максимальне наближення до навчального процесу; конкретність тематики і планомірність досліджень; сучасний науковий рівень її виконання; поступове ускладнення дослідних завдань та тематики від IV до VI курсу (з урахуванням диференційованого підходу залежно від рівня підготовки студентів) та професійнотворчий характер науково-дослідної роботи. Висновки: застосування різних форм організації науково-дослідної роботи студентів сприяє створенню в університеті атмосфери творчості, а залучення студентів до наукових досліджень забезпечує активацію їх розумової діяльності, самовдосконалення та їх подальшу самореалізацію; студенти, які виконали самостійні наукові дослідження упродовж навчання на кафедрі, створюють резерв молодих науково-педагогічних кадрів.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

15.


    Olinyk, O. Ju.
    The effect of the angiotensin-converting enzyme inhibitor on the hemostasis system in patients with peptic ulcer of stomach and duodenum, combined with diabetes mellitus [Text] / O. Ju. Olinyk // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - P18-20. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
АНГИОТЕНЗИН-ПРЕВРАЩАЮЩЕГО ФЕРМЕНТА ИНГИБИТОРЫ (терапевтическое применение)
ГЕМОСТАЗ (действие лекарственных препаратов)
ПЕПТИЧЕСКАЯ ЯЗВА (лекарственная терапия)
ДИАБЕТ САХАРНЫЙ
Анотація: Вивчено зміни реологічних властивостей еритроцитів (Ер) та стан системи гемостазу, а також описано їх взаємозв'язок і корекцію виявлених змін за допомогою інгібітора ангіотензинперетворюючого ферменту. Обстежено 115 хворих, які перебували на стаціонарному лікуванні в обласному ендокринологічному диспансері та гастроентерологічному відділенні обласної клінічної лікарні м. Чернівці. Всіх хворих було розподілено на 3 групи: I група складалась з 39-ти хворих на Hp-асоційовану пептичну виразку (ПВ) шлунка та дванадцятипалої кишки (ДПК), до II групи увійшли 39 хворих на цукровий діабет (ЦД), III групу склали 37 хворих на Hp-асоційовану ПВ шлунка та ДПК, поєднану з ЦД. Контрольна група складалась з 20-ти практично здорових осіб (ПЗО). Основну групу, залежно від проведеного лікування, розподілили на 3 підгрупи: IIIА - хворі одержували базисну терапію; IIIБ - на тлі базисного лікування хворим було призначено інгібітор ангіотензинперетворюючого ферменту (і-АПФ) квінаприл в дозі 2,5 мг 1 раз на добу вранці під контролем гемодинамічних показників упродовж 1 тиж, з переходом на 5 мг 1 раз на добу вранці упродовж 3 тиж. Реологічні властивості Ер визначали за допомогою фільтраційних методів, стан системи гемостазу вивчали за допомогою розгорнутої гемостазіограми. Аналіз результатів дослідження показав, що погіршення морфофункціональних властивостей еритроцитів у хворих на ПВ, поєднану з ЦД, супроводжується розвитком синдрому гіперкоагуляції, який характергауєгься скороченням часових характеристик згортання крові на тлі зниження СФА (за рахунок ФФА) та підвищення НФА (ймовірно, внаслідок наявності фібринолітичних властивостей у недоокиснених продуктів, які, як відомо, у великій кількості продукуються за наявності цукрового діабету). Аналізуючи стан системи гемостазу після лікування, слід відзначити, що у хворих, які одержували лише базисну терапію, спостерігається тенденція до покращання усіх показників, а також одержані дані після лікування достовірно відрізняються від таких же у ПЗО (p 0,05). В групі IIIб спостерігалось суттєве покращання всіх характеристик системи гемостазу (p 0,05). Отже, призначення і-АПФ квінаприлу призводить до суттєвого зменшення гемостазіологічних порушень у хворих на Hp-асоційовану ПВ шлунка та ДПК, поєднану з ЦД, ймовірно, завдяки позитивному впливу на функціональний стан ендотелію. Отже, у разі ПВ, поєднаної з ЦД, спостерігається схильність до гіперкоагуляції, що проявляється підвищенням рівня фібриногену, активності АТIII, зниженням ХЗФ, підвищенням СФА НФА, ФФА, зниженням рівня XIII фактора. Реакція системи фібринолізу та протеолізу є неадекватною щодо ступеня активності коагуляційного гемостазу у хворих на ПВ, поєднану з ЦД, що може бути свідченням зниження компенсаторних сил організму. Застосування на тлі антихелікобактерної терапії і-АПФ квінаприлу є патогенетично обгрунтованим і допомагає усунути виявлені порушення.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

16.


    Пасько, А. Я.
    Деякі аспекти профілактики та лікування післяопераційного гіпопаратиреозу [Текст] / А. Я. Пасько, В. Д. Скрипко, В. В. Бойко // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 20-23. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ГИПОПАРАТИРЕОЗ (профилактика и контроль, терапия)
Анотація: Мета роботи - покращити результати хірургічного лікування хворих на різні захворювання ЩЗ в аспекті розвитку післяопераційного ГПТ шляхом розробки нових підходів до його профілактики. Проведено аналіз хірургічного лікування 48-ми хворих на різну патологією ЩЗ віком від 12-ти до 78-ми років, які знаходились на лікуванні в Івано-Франківському обласному онкологічному диспансері та Івано-Франківській центральній міській клінічній лікарні з 2013 по 2015 рр. Залежно від ведення післяопераційного періоду, хворих з ознаками післяопераційного гіпопаратиреозу було розподілено на 2 групи. I група хворих одержувала базову терапію в післяопераційному періоді згідно з наказом МОЗ України № 574 від 05.08.2009., хворі II групи додатково до базової терапії одержували препарат цитофлавін д/в по 10 мл на 0,9 % NaCl 200 мл протягом 7 днів. Використання в післяопераційному періоді після тиреоїдектомії цитофлавіну зменшує прояви ГПТ, сприяючи покращанню оксигенації тканин ПЩЗ та відновлюючи баланс системи ОМБ-АОС, що проявляється вираженим антигіпоксичним та антиоксидантним ефектом препарату та обгрунтовує показання до його застосування за даної патології.


Дод.точки доступу:
Скрипко, В.Д.; Бойко, В.В.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

17.


    Перехрестенко, Т. П.
    Визначення взаємозв'язку між імунологічними показниками у периферичній крові та кістковому мозку хворих на хронічну мієлоїдну лейкемію, які отримують лікування інгібіторами тирозинкінази [Текст] / Т. П. Перехрестенко // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 24-27. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ЛЕЙКОЗ МИЕЛОИДНЫЙ (иммунология)
ПРОТЕИН-ТИРОЗИН-КИНАЗЫ (терапевтическое применение)
Анотація: Резистентність до інгібіторів тирозинкінази (ІТК) досі залишається актуальною проблемою при лікуванні хворих на хронічну мієлоїдну лейкемію (ХМЛ). Зважаючи на результати наших досліджень з вивчення механізму формування відповіді на терапію ІТК для раннього виявлення предикторів незадовільної відповіді, в якості додаткових пропонуються імунологічні клітинно-молекулярні методи дослідження, котрі можна проводити у проміжках часу між стандартизованими дослідженнями, що дозволить у разі виявлення збільшеної експресії показників внести корекцію у діагностичний процес. Мета дослідження - встановити взаємозв’язок між показниками експресії трансмембранного глікопротеїну Pgp-170, антигену CD 34, внутрішньоядерного протеїну Кі-67 у периферичній крові та кістковому мозку для раннього виявлення ознак незадовільної відповіді на лікування хворих з ХМЛ препаратами ІТК. У дослідженні брали участь 68 пацієнтів на ХМЛ, які лікувалися ІТК першого покоління. Експресію імунологічних показників вивчали у кістковому мозку та периферичній крові пацієнтів методом проточної лазерної цитофлуориметрії з використанням моноклональних антитіл. Аналіз й обробка даних здійснювалась за допомогою методів математичної статистики. Використання кореляційного аналізу дало можливість встановити високий ступінь взаємозв’язків між показниками експресії у периферичній крові та кістковому мозку. У результаті регресійного аналізу побудовані математичні моделі, за допомогою яких можна визначати середнє значення показників кісткового мозку, виходячи з фактичних значень відповідних показників периферичної крові. Це дозволить частіше досліджувати імунологічні маркери резистентності, що сприятиме своєчасному втручанню в діагностичний процес та підвищенню ефективності лікування. Ключові слова: хронічна мієлоїдна лейкемія, резистентність до інгібіторів тирозинкінази, Pgp-170, CD 34, Ki-67, кореляційно-регресійний аналіз.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

18.


    Кравчун, П. П.
    Ефективність застосування модуляторів нейрогормональних вазоконстрикторних систем у хворих з постінфарктним кардіосклерозом [Текст] / П. П. Кравчун // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 13-17. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
КРОВЕНОСНЫХ СОСУДОВ СУЖЕНИЕ
НЕЙРОТРАНСМИТТЕРНЫЕ СРЕДСТВА (терапевтическое применение)
СЕРДЕЧНО-СОСУДИСТЫЕ БОЛЕЗНИ (лекарственная терапия)
Анотація: Визначено ефективність застосування модуляторів нейрогормональних вазоконстрикторних систем у хворих з постінфарктним кардіосклерозом шляхом обстеження 80-ти хворих із зазначеною патологією. У результаті рандомізації було сформовано 2 підгрупи спостереження: 1 підгрупа - 38 пацієнтів із постінфарктним кардіосклерозом, які одержували еналаприл у добовій дозі 20 мг, метопролол у добовій дозі 50 мг та спіронолактон у дозі 50 мг на добу; 2 підгрупа - 42 пацієнти з постінфарктним кардіосклерозом, які одержували раміприл у добовій дозі 10 мг, бісопролол у добовій дозі 10 мг та еплеренон у дозі 50 мг на добу. Застосування різних комбінацій модуляторів нейрогормональних вазоконстрикторних систем у хворих з постінфарктним кардіосклерозом позитивно впливало на ремоделювання лівого шлуночка, покращувало скорочувальну функцію міокарда, показники адипоцитокінового обмінів, рівні фракталкіну та кластеріну, що призводить до сповільнення прогресування хронічної серцевої недостатності та розвитку декомпенсації. Комбінація раміприлу, бісопрололу та еплеренону мала деяку перевагу над комбінацією еналаприлу, метопрололу та спіронолактону за рахунок більш позитивного впливу на процеси ремоделювання лівого шлуночка, здатність міокарда до скорочення, показники вуглеводного, ліпідного та адипоцитокінового обмінів, рівні фракталкіну та кластеріну; зниження абсолютного ризику загальної смертності на 4,3 %; покращання якості життя хворих у вигляді суттєвого зниження частоти госпіталізації на 15 %; переходу хронічної серцевої недостатності в більш низький функціональний клас. На підгрунті доведеної ефективності комбінованого лікування хворих з постінфарктним кардіосклерозом і даних літератури запропоновано наступну схему: раміприл у добовій дозі 10 мг, бісопролол у добовій дозі 10 мг, еплеренон у дозі 50 мг на добу.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

19.


    Шлімкевич, І. В.
    Механізми розвитку юнацького гіпоталамічного синдрому у дітей [Текст] / І. В. Шлімкевич // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 4-7. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ГИПОТАЛАМУС (патология)
ДЕТИ
Анотація: Проаналізовано вітчизняну та зарубіжну літературу з метою вивчення причин, механізмів розвитку, основних підходів до класифікації та клінічних проявів гіпоталамічного синдрому (ГС) пубертатного періоду в дітей та підлітків. Огляд сучасних літературних даних засвідчив важливість поглибленого вивчення юнацького ГС у дітей та підлітків та окреслив основні перспективи вивчення проблеми на сучасному етапі. Проблема медичної й соціальної значимості ГС визначається молодим віком пацієнтів, швидко прогресуючим перебігом захворювання, вираженими нейроендокринними порушеннями, що доволі часто супроводжуються зниженою або повною втратою працездатності. Тому важливо розглянути ГС пубертатного періоду у дітей та підлітків як нейроендокринний синдром, який виникає в пубертатному або постпубертатному періоді внаслідок функціональних ендокринних порушень. У більшості випадків складно з'ясувати його головну причину, оскільки маніфестація часто настає через багато років після дії причинного фактора та викликає серйозні порушення репродуктивного здоров'я дівчаток, що стає причиною розвитку ендокринного безпліддя, полікістозу яйників, наступних акушерських і перинатальних ускладнень. Вивчити симптомокомплекси, що виникають у разі патології гіпоталамічної області, які характеризуються вегетативними, ендокринними, обмінними та трофічними розладами і певного мірою залежать від переважної локалізації ураження саме гіпоталамуса, а також від особливостей нейрогормональних порушень під час гіпоталамо-гіпофізарної взаємодії. Також можна стверджувати, що головним патогенетичним і клінічним аспектом ГС пубертатного періоду є артеріальна гіпертензія, механізми, що зумовлюють взаємозв'язок між артеріальною гіпертензією і ожирінням, складні та багатофакторні.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

20.


    Головчак, І. С.
    Монотерапія гормонозамісними препаратами постменопаузальних проявів та оцінка її ефективності [Текст] / І. С. Головчак // Архів клінічної медицини : науково-практичний журнал. - 2015. - № 1. - С. 8-10. - Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
ПОСТМЕНОПАУЗА (действие лекарственных препаратов)
ГОРМОНЫ (терапевтическое применение)
Анотація: Мета дослідження - вивчення болевих відчуттів і мінеральної щільності кісткової тканини (КТ) поперекового відділу хребта у жінок з дефіцитом статевих стероїдів, після тотальної оваріоектомїї та у разі фізіологічної менопаузи, оцінка ефективності призначення гормонозамісних препаратів. Для розв'язання посталеної мети проводили загальноклінічні обстеження, застосовували метод багатомірної семантичної дескрипції з використанням опитувальника Мак - Гілла, розраховувати індекс числа обраних дескрипторів і ранговий індекс болю та визначали мінеральну щільність КТ за допомогою двохфотонного рентгенівського денситометра. В результаті проведених досліджень виявлено, що у порівнянні з показником до лікування у разі застосування замісної гормональної терапії (ЗГТ) за даними Мак - Гілловського опитувальника вже через 3 міс після початку лікування у жінок основної групи зменшувався середній ранговий індекс болю. Через 3 міс лікування зменшувався також середній індекс числа обраних дескрипторів. Під час аналізу денситометричних показників наприкінці року проведення лікування показники BMD в основній групі були вищі, ніжу жінок порівняльної групи (відповідно $E0,969~symbol С~0,010 г/см. 2 і $E0,903~symbol С~0,007 г/см. 2). Т- і Z- критерії знижувалися майже в 2 і в 2,7 разу відповідно. Висновки: своєчасне та довготривале застосування замісної гормональної терапії (не менше одного року), запобігає ранньому розвитку остеопенічного синдрому та сприяє збереженню еластичності, щільності та міцності КТ у жінок після оваріоектомії, які є групою ризику з виникнення тяжких метаболічних зрушень.

Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

 1-20    21-28 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)