Головна Спрощенний режим Опис Шлюз Z39.50
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання - результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Сапожниченко, Л. В.$<.>)
Загальна кiлькiсть документiв : 11
Показанi документи с 1 за 11
1.


   
    Діастолічна функція лівого щлуночка та рівень N-кінцевого промозкового натрійуретичного пептиду у хворих на фібриляцію передсердь [Текст] / Н. І. Волощук // Медичні перспективи = Medical perspectives. - 2013. - Т. XVIII, № 2. - С. 17-25. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2307-0404
MeSH-головна:
НАТРИЙУРЕТИЧЕСКИЕ ПЕПТИДЫ (терапевтическое применение)
СЕРДЕЧНАЯ НЕДОСТАТОЧНОСТЬ ДИАСТОЛИЧЕСКАЯ (лекарственная терапия)


Дод.точки доступу:
Дзяк, Г.В.; Васильєва, Л.І.; Сапожниченко, Л.В.; Калашникова, О.С.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

2.
Шифр: МУ7/2018/3
   Журнал

Медична освіта [Текст] : науково-практичний журнал. - Тернопіль, 1999 - . - ISSN 1681-2751. - Виходить кожного кварталу
2018р. № 3
Зміст:
Булах, І. Є. Моніторинг якості медичної освіти. Міжнародний досвід / І. Є. Булах, Л. П. Войтенко, Ю. П. Антоненко. - С.5-12
Ільницька, О. М. Актуальність післядипломної освіти медичних працівників у державних закладах охорони здоров'я України (2 повідомлення) / О. М. Ільницька [та ін.]. - С.13-18
Інші автори: Катеринюк В. Ю., Катеринюк О. Г., Хороб Н. Д.
Каланжова, О. М. Вплив симуляційного навчання на компетентність лікарів акушерів-гінекологів у веденні консервативних пологів при тазовому передлежанні плода / О. М. Каланжова. - С.19-23
Кічула, М. Я. Структурний аналіз поняття "якість життя" крізь призму якості освіти / М. Я. Кічула. - С.24-30
Клименко, Т. М. Цифрова нерівність викладачів і слухачів у післядипломній освіті / Т. М. Клименко, Т. В. Сандуляк, О. А. Сердцева. - С.31-35
Конопкіна, Л. І. Виховні технології як інноваційна і пріоритетна складова формування особистості сучасного лікаря / Л. І. Конопкіна [та ін.]. - С.36-38
Інші автори: Березовський В. М., Кірєєва Т. В., Богацька К. Є., Черкасова О. Г., Мироненко О. В., Фесенко О. В., Ботвінікова Л. А., Бєлослудцева К. О.
Крайдашенко, О. В. Фармакотерапія як первинний суб'єкт формування клінічного мислення сучасного магістра фармації / О. В. Крайдашенко [та ін.]. - С.39-43
Інші автори: Свинтозельський О. О., Саржевська А. В., Долінна М. О.
Крицький, І. О. Формування професійної компетентності майбутнього лікаря на прикладі студентів медичного факультету ТДМУ / І. О. Крицький [та ін.]. - С.44-47
Інші автори: Гощинський П. В., Крицький Т. І., Горішній І. М., Мочульська О. М., Крицька Г. А.
Леженко, Г. О. Впровадження онлайн-навчання як шлях удосконалення самостійної роботи студентів на кафедрі педіатрії / Г. О. Леженко [та ін.]. - С.48-54
Інші автори: Пашкова О. Є., Лебединець О. М., Сидорова І. В., Крайня Г. В.
Наконечний, А. Й. Антиплагіатна стратегія експертизи декількох наукових праць: авторські алгоритми одномоментної перевірки тез доповідей студентів та молодих вчених із застосуванням інтернет-ресурсів без втрати валідності / А. Й. Наконечний [та ін.]. - С.55-63
Інші автори: Вергун А. Р., Негрич Т. І., Ягело С. П., Макагонов І. О., Вергун О. М., Кіт З. М., Шалько І. В.
Петулько, А. П. Метод case-study як інтерактивна модель навчання на кафедрі акушерства та гінекології / А. П. Петулько [та ін.]. - С.64-66
Інші автори: Медведєв М. В., Лоскутова Т. О., Донська Ю. В., Сімонова Н. В., Демченко Т. В., Гарагуля І. С.
Сапожниченко, Л. В. Актуальні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу "Внутрішня медицина" на 6 курсі / Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова. - С.67-69
Січкоріз, О. Є. Впровадження кейс-методу при викладанні теми "Коми при цукровому діабеті" лікарям-інтернам зі спеціальності "Анестезіологія" / О. Є. Січкоріз, О. В. Іванюшко, І. А. Павленко. - С.70-73
Федорченко, В. І. Навчально-методичне та організаційне забезпечення освітнього процесу для англомовних студентів на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології ВДНЗУ "Українська медична стоматологічна академія" / В. І. Федорченко [та ін.]. - С.74-77
Інші автори: Ганчо О. В., Боброва Н. О., Кириченко Т. С., Лобань Г. А.
Шевчик, Л. О. Застосування квесту як технології практико-орієнтованого навчання студентів медичних вишів / Л. О. Шевчик, Н. Я. Кравець. - С.78-81
Юр'єва, Л. М. Післядипломна підготовка з фаху "Психіатрія" у профілактиці синдрому емоційного вигоряння серед лікарів-психіатрів / Л. М. Юр'єва, С. Г. Носов, А. Є. Ніколенко. - С.82-84
Dzetsiukh, T. I. The necessity study of emergencies in dentistry by students of dental faculties / T. I. Dzetsiukh, P. A. Hasyuk. - С.85-88
Беденюк, А. Д. Особистісно-орієнтований підхід як один із основоположних дидактичних принципів викладання дисципліни "Хірургія" на кафедрі хірургії № 1 з урологією та малоінвазивною хірургією імені проф. Л. Я. Ковальчука Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського / А. Д. Беденюк [та ін.]. - С.89-94
Інші автори: Доброродній В. Б., Боднар Т. В., Боднар П. Я., Шандрук Т. В.
Золотарьова, Ж. М. Обгрунтування заходів профілактики синдрому емоційного вигорання серед студентів-медиків / Ж. М. Золотарьова. - С.95-98
Колісник, Н. С. Рівень інформованості та ставлення студентів вищих медичних навчальних закладів до проблеми туберкульозу / Н. С. Колісник [та ін.]. - С.99-102
Інші автори: Фрейвальд В. А., Марченко Н. А., Чабаненко Д. В., Стаднік О. І., Чеботар Н. Ю.
Макєєва, Н. І. Сучасний стан, проблеми та перспективи викладання педіатрії англомовним студентам / Н. І. Макєєва [та ін.]. - С.103-105
Інші автори: Ярова К. К., Алєксєєва Н. П., Головачова В. О., Піддубна І. М.
Ніколішина, Е. В. Клінічний розбір хворого як один із головних етапів практичної підготовки студентів-випускників на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ "УМСА" / Е. В. Ніколішина, О. М. Бойченко. - С.106-108
Олексій, К. Б. Особливості суб'єктивної позиції студента при вивченні іноземної лексики / К. Б. Олексій. - С.109-113
Попко, С. С. Методичні принципи викладання теми "Дихальна система" на практичних заняттях з гістології / С. С. Попко, В. М. Євтушенко. - С.114-116
Савельєв, В. Г. Про методи психології та педагогіки при післядипломній підготовці майбутніх лікарів / В. Г. Савельєв [та ін.]. - С.117-119
Інші автори: Рябоконь Ю. Ю., Фурик О. О., Оніщенко Т. Є., Задирака Д. А., Рябоконь О. В.
Спіріна, І. Д. Формування компетентностей у студентів-медиків з дисципліни "Психіатрія. Наркологія" за допомогою рольових ігор / І. Д. Спіріна [та ін.]. - С.120-123
Інші автори: Шорніков А. В., Тимофєєв Р. М., Феденко Є. С.
Шулятнікова, Т. В. Особливості аудиторної та позааудиторної роботи студентів стоматологічного профілю під час вивчення патоморфології в Запорізькому державному медичному університеті / Т. В. Шулятнікова. - С.124-127
Яворський, А. М. Досвід запровадження тренінгів з оволодіння практичними навичками комунікацій із пацієнтами на базі окремих закладів охорони здоров'я Івано-Франківської області / А. М. Яворський. - С.128-131
Prokop, I. A. Specifics of applicants' selection for training at higher medical schools of Great Britain / I. A. Prokop, T. V. Savaryn. - С.132-137
Дідух, В. Д. Історія становлення та розвитку медичної фізики (гемодинаміки, звукових та ультразвукових методів дослідження) (частина 2) / В. Д. Дідух [та ін.]. - С.138-144
Інші автори: Рудяк Ю. А., Горкуненко А. Б., Наумова Л. В.

Знайти схожі
Перейти до описів статей

3.


    Сапожниченко, Л. В.
    Актуальні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу "Внутрішня медицина" на 6 курсі [Текст] = Actual problems of the theoretical and practical study of medical students at the study of internal medicine cycle at the 6th course / Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова // Медична освіта. - 2018. - N 3. - С. 67-69
MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
Анотація: Мета роботи – підвищити рівень теоретичної та практичної підготовки студентів 6 курсу з дисципліни “Внутрішня медицина” шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції, залучення студентів до практичної та самостійної роботи з пацієнтами. Основна частина. У статті наведені актуальні на сьогодні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів при вивченні циклу “Внутрішня медицина” студентами 6-го курсу навчання. Основним завданням професійного спрямування студентів-медиків на цьому етапі є формування здатності самостійно та ефективно використовувати знання в професійній діяльності. При плануванні практичних занять і створенні методичних рекомендацій для студентів 6-го курсу увага приділяється теоретичним дисциплінам, зокрема патологічній фізіології, шляхом міждисциплінарної інтеграції. Адже теоретико-практичний підхід до навчання патофізіології сприяє формуванню клінічного мислення майбутніх лікарів, яке, в свою чергу, вдосконалюється на клінічних кафедрах, зокрема внутрішньої медицини. Одним із важливих етапів у навчанні студентів є самостійна робота, що дозволяє оптимально використовувати індивідуальні можливості студентів, сприяє поглибленню знань, вмінь, розвиває практичні навички, клінічне мислення, формує відповідальність, наполегливість, організованість, спонукає до необхідності постійного поповнення та впровадження знань. Висновки. Проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу “Внутрішня медицина” на 6 курсі залишаються актуальними на даний час. Для їх вирішення необхідно застосовувати як інтеграцію з теоретичними дисциплінами, так і безпосередню роботу із хворим, коли самостійні спроби розв’язування клінічної ситуації в реальних умовах формують клінічне мислення, відповідальність, зацікавленість і розуміння необхідності постійного поповнення знань та вмінь.


Дод.точки доступу:
Козлова, Ю. В.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

4.
Шифр: МУ7/2019/2
   Журнал

Медична освіта [Текст] : науково-практичний журнал. - Тернопіль, 1999 - . - ISSN 1681-2751. - Виходить кожного кварталу
2019р. № 2
Зміст:
Абрамов, С. В. Особливості підготовки англомовних студентів молодших і старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих медичних навчальних закладах / С. В. Абрамов, В. М. Байбаков, Л. В. Григоренко. - С.6-10
Беденюк, А. Д. Особливості підготовки та проведення студентської олімпіади з хірургії у Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського / А. Д. Беденюк, А. Є. Бурак, С. Й. Гриценко. - С.11-14
Бурмас, Н. І. Система дистанційної форми навчання на кафедрі загальної хімії / Н. І. Бурмас, Л. А. Бойко. - С.15-18
Крицький, І. О. Шляхи підвищення якості навчання іноземних студентів вищого медичного навчального закладу / І. О. Крицький. - С.19-23
Лопіна, Н. А. Структура інформаційно-освітнього веб-середовища та веб-сайту клінічної кафедри вищого медичного навчального закладу / Н. А. Лопіна, Л. В. Журавльова. - С.24-30
Мосула, Л. М. Досвід впровадження нової навчальної дисципліни «фізико-хімічний аналіз у створенні ліків» у процесі підготовки майбутніх провізорів / Л. М. Мосула, Л. С. Криськів, Т. В. Кучер. - С.31-35
Спіріна, І. Д. Симуляційна освіта в психіатрії / І. Д. Спіріна, А. В. Шорніков, Є. С. Фаузі. - С.36-41
Шостак, Л. Й. Принципи підготовки співробітників національної поліції з домедичної допомоги / Л. Й. Шостак. - С.42-46
Штрімайтіс, О. В. Важливість використання електронного освітнього ресурсу для якісного освітнього процесу / О. В. Штрімайтіс [та ін.]. - С.47-50
Інші автори: Филипюк О. М., Нестерук Т. М., Мялюк О. П., Садовник О. В.
Антоненко, А. М. Досвід впровадження результатів науково-дослідної роботи інституту гігієни та екології в курс викладання дисципліни «гігієна та екологія» / А. М. Антоненко [та ін.]. - С.51-54
Інші автори: Вавріневич О. П., Омельчук С. Т., Бардов В. Г.
Баранова, І. В. Мотивація до навчання – запорука ефективності сучасної медичної освіти / І. В. Баранова, І. А. Ільюк, К. П. Постовітенко. - С.55-60
Вихрущ, А. В. Викладання дисциплін гуманітарного циклу в сучасному університеті / А. В. Вихрущ. - С.61-66
Галіяш, Н. Б. Формування комунікативної компетентності як фундаментальної складової професії лікаря / Н. Б. Галіяш, Н. А. Бількевич, Н. В. Петренко. - С.67-74
Герелюк, В. І. Застосування тренажера для відпрацювання практичних навичок роботи в дзеркалі студентами стоматологічного факультету / В. І. Герелюк, Т. І. Матвійків, Н. В. Нейко. - С.75-78
Єгудіна, Є. Д. Імплементація кейс-методу у формуванні клінічного мислення студентів-медиків / Є. Д. Єгудіна, Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова. - С.79-85
Ждан, В. М. Впровадження європейських стратегій навчання сімейних лікарів на кафедрі сімейної медицини і терапії / В. М. Ждан [та ін.]. - С.86-89
Інші автори: Бабаніна М. Ю., Кітура Є. М., Ткаченко М. В.
Лимар, Л. В. Основні компоненти соціальної компетентності сімейних лікарів в Україні / Л. В. Лимар. - С.90-95
Лопіна, Н. А. Електронна база клінічних випадків як спосіб безперервного практично-орієнтованого фахового розвитку медичних спеціалістів / Н. А. Лопіна, Л. В. Журавльова. - С.96-102
Льовкін, О. А. Симуляційні тренінги як сучасний метод навчання в Запорізькому державному медичному університеті / О. А. Льовкін, В. С. Скоба, О. І. Потоцька. - С.103-106
Савицька, Н. І. Формування правової компетентності керівників медсестринства на етапі післядипломної освіти / Н. І. Савицька, О. М. Мочульська. - С.107-113
Федчишин, Н. О. Іншомовна граматична компетентність як складова загальної підготовки майбутнього лікаря у контексті віртуально-навчального середовища / Н. О. Федчишин [та ін.]. - С.114-121
Інші автори: Кліщ Г. І., Єлагіна Н. І., Горпініч Т. І
Яковцева, І. І. Використання майстер-класів під час проведення циклів тематичного удосконалення на кафедрі патологічної анатомії / І. І. Яковцева, А. Є. Олійник, О. В. Долгая. - С.122-125
Kolodnytska, O. D. Using project-based learning to teach latin and greek medical terminology / O. D. Kolodnytska, I. I. Vorona. - С.126-130
Logoyda, L. S. Methodological aspects of pharmaceutical analysis teaching in the context of studying the pharmaceutical chemistry for foreign students / L. S. Logoyda, N. O. Zarivna. - С.131-136
Данильчук, Г. О. Оцінка ступеня емоційного вигорання у лікарів та лікарів-інтернів на етапі післядипломної освіти / Г. О. Данильчук, Я. І. Венгер, Д. О. Лагода. - С.137-142
Доля, О. С. Сучасні технології для об’єктивізації та стандартизації оцінювання практичних навичок лікарів-інтернів хірургів / О. С. Доля, Н. О. Ярешко. - С.143-147
Лазарчук, Т. Б. Роль післядипломного навчання в профілактиці синдрому емоційного вигорання у лікарів первинної ланки / Т. Б. Лазарчук, О. Є. Самогальська, І. В. Мерецька. - С.148-151
Бабінець, Л. С. Амбулаторна лікарська практика як ключова складова підготовки сімейного лікаря / Л. С. Бабінець, Н. Є. Боцюк, І. О. Боровик. - С.152-155
Горпініч, Т. І. Проблеми використання досвіду США з організації професійної підготовки майбутніх лікарів: український контекст / Т. І. Горпініч. - С.156-161
Дідух, В. Д. Історія становлення та розвитку медичної фізики (оптика) (частина 4) / В. Д. Дідух [та ін.]. - С.162-170
Інші автори: Рудяк Ю. А., Горкуненко А. Б., Кузьмак І. П.
Мінцер, О. П. Онтолого-керовані інформаційні системи в забезпеченні безперервного професійного розвитку лікарів та провізорів / О. П. Мінцер, М. А. Попова. - С.171-177
Паласюк, Г. Б. Медсестринські наукові дослідження в Австрії / Г. Б. Паласюк, Б. М. Паласюк. - С.178-183
Prokop, I. A. Establishment and development of medical education and science in the Western Ukraine (ХVIII-ХIХ century) / I. A. Prokop, T. V. Savaryn. - С.184-190

Знайти схожі
Перейти до описів статей

5.


    Єгудіна, Є. Д.
    Імплементація кейс-методу у формуванні клінічного мислення студентів-медиків [Текст] = Іmplementation of case-method in the formation of clinical thinking of medical students / Є. Д. Єгудіна, Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 79-85
MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ
СТУДЕНТЫ
Анотація: У статті висвітлено досвід впровадження кейс-методу в навчальний процес у вищих медичних навчальних закладах для підвищення якості підготовки студентів-медиків, формування та вдосконалення клінічного мислення. У процесі роботи було використано об’ємний інформаційний матеріал та особистий досвід із урахуванням принципів системного підходу та аналізу. Наявність персонального клінічного архіву дозволить мати архівний матеріал для використання в навчальному процесі, при аналізі клінічного випадку та використанні даних у науковій роботі. Кейс-метод як метод аналізу конкретного клінічного випадку дозволяє розкрити та сформувати необхідні для подальшої трудової діяльності якості та здібності студентів-медиків, формує клінічне мислення, аналітичні здібності, самостійність у прийнятті рішення, комунікативність, навички роботи з достатньо великим об’ємом інформації. Сучасні методи та засоби інформаційних технологій необхідно цілеспрямовано впроваджувати в клінічну практику та навчальний процес для розвитку професійних навичок, формування клінічного мислення, накопичення клінічного досвіду.


Дод.точки доступу:
Сапожниченко, Л. В.; Козлова, Ю. В.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

6.
Шифр: КУ34/2019/6
   Журнал

Клінічна імунологія. Алергологія. Інфектологія [Текст] : видання для лікаря-практика. - Киiв : ТОВ "Медичний журнал "Клінічна імунологія. Алергологія. Інфектологія". - Виходить 8 раз на рік
2019р. № 6
Зміст:
Головач, И. Ю. Характеристика, клинико-диагностическое значение и потенциальные возможности биомаркеров при системной склеродермии / И. Ю. Головач, Е. Д. Егудина, Л. В. Сапожниченко. - С.7-12. - Библиогр. в конце ст.
Гречанська, Л. В. Фолікулярний дискератоз Дар’є / Л. В. Гречанська, С. П. Остапенко, П. В. Федорич. - С.14-16. - Бібліогр.: в кінці ст.
Wollenberg, A. Рекомендації з лікування атопічного дерматиту Європейського дерматологічного форуму, 2019 (European Dermatology Forum) / A. Wollenberg [et al.]. - С.17-26
Інші автори: Girolomoni G., Simon D., Barbarot S., Bieber T., Christen-Zaech S., Deleuran M.
Фітотерапія бронхіту із застосуванням препарату Бронхипрет® доведена ефективність. - С.28-35
Буске, Ж. Проект ARIA з надання комплексної, комп’ютеризованої та персоналізованої медичної допомоги пацієнтам з мультиморбідністю риніту і астми на основі реальних доказів: результати роботи сигнальної мережі MASK у 2017 р. / Ж. Буске [та ін.]. - С.36-45. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Арнавіель С., Бедбрук А., Бевік М., Лауне Д., Матью-Дюпас Е., Мюррей Р.
Сосновскі, Т. Р. Порівняння аерозольних назальних препаратів, що містять мометазону фуроат: фізико-хімічні властивості, характеристики аерозолю та вимірювання депозиції в педіатричній тривимірній моделі порожнини носа / Т. Р. Сосновскі [та ін.]. - С.47-52. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Рапєйко П., Сова Я., Добровольска К., Сосіньска М.
Urdaneta, E. R. Оценка эффективности различных стратегий дозирования цетиризина в отношении симптомов сезонного аллергического ринита: результаты двух рандомизированных исследований / E. R. Urdaneta [et al.]. - С.55-58. - Библиогр. в конце ст.
Інші автори: Patel M. K., Franklin K. B., Wu Mei-Miau
Бизунков, А. Б. Неужели роль стресса в канцерогенезе еще не доказана? / А. Б. Бизунков. - С.59-66. - Библиогр. в конце ст.

Знайти схожі
Перейти до описів статей

7.


    Головач, И. Ю.
    Характеристика, клинико-диагностическое значение и потенциальные возможности биомаркеров при системной склеродермии [Текст] = Characteristics, clinical and diagnostic value and potentials of biomarkers in systemic sclerosis / И. Ю. Головач, Е. Д. Егудина, Л. В. Сапожниченко // Клінічна імунологія. Алергологія. Інфектологія. - 2019. - N 6. - С. 7-12. - Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна:
СКЛЕРОДЕРМИЯ СИСТЕМНАЯ (диагностика, иммунология, кровь, метаболизм, патофизиология)
АУТОАНТИТЕЛА (диагностическое применение, иммунология, кровь, метаболизм)
БИОЛОГИЧЕСКИЕ МАРКЕРЫ (кровь, метаболизм)
ФИБРОЗ (диагностика, иммунология, патофизиология)
ГИПЕРТЕНЗИЯ ЛЕГОЧНАЯ (диагностика, иммунология, патофизиология)
Анотація: Системная склеродермия (ССД) является аутоиммунным заболеванием, характеризующимся избыточным накоплением внеклеточного матрикса в коже и внутренних органах. В патогенезе развития этого заболевания играют роль три основных фактора: нарушения аутоиммунитета, васкулопатия и чрезмерное фиброзообразование
Системна склеродермія (ССД) є комплексним автоімунним захворюванням, в патогенезі якого грають роль три основних порушення – автоімунітет, васкулопатія і фіброз. ССД є гетерогенним захворюванням з різними клінічними проявами і наслідками. Нині клінічно-діагностична оцінка цього захворювання спирається на суб’єктивні дані, некількісні методи або потребує інвазивних процедур, тоді як біомаркери, які здатні визначити клінічний перебіг захворювання або реакцію на терапію, вивчені недостатньо. Багато поточних досліджень, які націлені на ССД, зосереджені на дослідження і виявлення біомаркерів з високою доказовою базою, що відображають запальні процеси або фіброзну активність в шкірі і внутрішніх органах, а також здатні прогнозувати перебіг захворювання. Досягнуто значного прогресу щодо кращого розуміння численних механізмів, що беруть участь у патогенезі ССД, що відкрило нові можливості для виявлення біомаркерів і перспективної терапії. Тим не менш, на сьогодні запропоновані для ССД біомаркери, які могли б надійно диференціювати різні клінічні аспекти ССД, потребують додаткового вивчення. У цьому огляді узагальнено дослідження за останні 10 років, які присвячені найчастіше використовуваним і вже валідизованим біомаркерам при ССД, новим і перспективним, а також майбутнім можливим напрямам у цій галузі, які потребують наступних спостережень, підтверджень і досліджень
Systemic sclerosis (SSc) is a complex autoimmune disease in which pathogenesis immune activation, vasculopathy, and extensive fibrosis of the skin and internal organs are three major disorders. SSc is a heterogeneous disease with various clinical manifestations and outcomes. Currently, the clinical diagnostic evaluation of this disease relies on subjective data, nonquantitative methods, or invasive procedures, while biomarkers that can predetermine the clinical course of the disease or the response to therapy, are not well understood. Many current studies aimed at SSc focus on the research and detection of biomarkers with a high evidence base, reflecting current inflammatory processes or fibrous activity in the skin and internal organs, as well as those capable of predicting the disease course. Significant progress has been made towards a better understanding of the many mechanisms involved in the pathogenesis of SSc. This has opened new possibilities for the development of novel biomarkers and therapy. However, biomarkers currently proposed for SSc, which could reliably differentiate the various clinical aspects of SSc, require further study. This review will summarize the research over the past 10 years, devoted to the most frequently used and already validated biomarkers with SSc, new and promising, as well as future possible directions in this area that require further observations, confirmations and research


Дод.точки доступу:
Егудина, Е. Д.; Сапожниченко, Л. В.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

8.
Шифр: МУ7/2020/1
   Журнал

Медична освіта [Текст] : науково-практичний журнал. - Тернопіль, 1999 - . - ISSN 1681-2751. - Виходить кожного кварталу
2020р. № 1
Зміст:
Дерев'янко, Т. В. Формування особистості майбутнього лікаря в контексті позааудиторної роботи на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології: досвід і перспективи / Т. В. Дерев'янко, І. М. Звягольська. - С.5-10
Федчишин, Н. О. Особливості підготовки майбутніх вчителів фізичної культури в закладах вищої освіти / Н. О. Федчишин, Н. І. Єлагіна. - С.11-15
Потапова, Т. М. Результати впровадження єдиного державного кваліфікаційного іспиту у студентів-провізорів Дніпропетровської медичної академії / Т. М. Потапова [та ін.]. - С.16-20
Інші автори: Слєсарчук В. Ю., Подплетня О. А., Логвиненко Н. В.
Саварин, Т. В. Використання елементів гри при вивченні медичної термінології у вищих медичних закладах / Т. В. Саварин, І. А. Прокоп. - С.21-26
Волянська, Л. А. Проблемно-орієнтоване викладання дитячих інфекційних хвороб для студентів медичного факультету на випускному курсі / Л. А. Волянська [та ін.]. - С.27-30
Інші автори: Воронцова Т. О., Бурбела Е. І., Рогальська Я. В.
Бауер, Томас. Білінгвізм та інтерференція як тенденції лінгвістичного розвитку сучасного навчального простору в умовах освітньої інтернаціоналізації / Томас Бауер, О. М. Царик, Н. В. Рибіна. - С.31-35
Ханюков, О. О. Дослідницька компетентність на додипломному рівні навчання / О. О. Ханюков, Л. В. Сапожниченко, О. В. Смольянов. - С.36-40
Колодницька, О. Д. Фразеологічний фонд латинської мови як джерело формування лексичної компетенції майбутніх лікарів / О. Д. Колодницька, Г. Б. Паласюк, І. І. Ворона. - С.41-44
Кульбашна, Я. А. Сучасна модель професійної підготовки магістрів-стоматологів / Я. А. Кульбашна [та ін.]. - С.45-49
Інші автори: Маланчук В. О., Нагірний Я. П., Скрипник І. Л., Захарова В. О.
Ломакіна, Ю. В. Технологія розвитку комунікативної компетентності майбутніх лікарів у процесі професійної підготовки / Ю. В. Ломакіна [та ін.]. - С.50-55
Інші автори: Булик Р. Є., Тимофієва М. П., Федонюк Л. Я., Музика Н. Я.
Назаревич, Л. Т. Теоретико-практичні підходи до викладання української мови як іноземної в Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя / Л. Т. Назаревич, Н. Р. Денисюк, Н. І. Гавдида. - С.56-61
Назарук, О. В. Розвиток пізнавальної активності в іноземних студентів на практичних заняттях з української мови / О. В. Назарук. - С.62-66
Процик, Г. М. Метод проєктів: минуле і майбутнє / Г. М. Процик. - С.67-71
Родіонова, В. В. Роль наукового гуртка у фаховій підготовці студентів / В. В. Родіонова [та ін.]. - С.72-76
Інші автори: Глиняна Л. А., Гашинова К. Ю., Разумний Р. В.
Синишина, В. М. Методологічні підходи до професійної підготовки майбутніх практичних психологів / В. М. Синишина. - С.77-81
Стефанишин, К. І. Практичне заняття як основна форма навчального процесу з дисципліни «українська мова як іноземна» у вищій школі / К. І. Стефанишин. - С.82-86
Єлагіна, Н. І. Ігрова модель як засіб вивчення іноземної мови студентами-медиками / Н. І. Єлагіна, Н. О. Федчишин. - С.87-92
Зенчака, Андра. Роль професійної освіти дорослих у бізнес-середовищі Латвії / Андра Зенчака. - С.93-101
Демянчук, М. Р. Термінологічний аналіз основних дефініцій дослідження професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи у коледжах / М. Р. Демянчук. - С.102-105
Кічула, М. Я. Педагогічні підходи в процесі навчання студентів-медиків / М. Я. Кічула. - С.106-111
Шеремета, Л. П. Формування орфоепічних навичок студентів на заняттях української мови як іноземної / Л. П. Шеремета. - С.112-116
Ворона, І. І. Професійна культура в контексті підготовки майбутнього лікаря / І. І. Ворона, І. А. Прокоп. - С.117-121

Знайти схожі
Перейти до описів статей

9.


    Ханюков, О. О.
    Дослідницька компетентність на додипломному рівні навчання [Текст] = Research competency at the undergraduate level of higher education / О. О. Ханюков, Л. В. Сапожниченко, О. В. Смольянов // Медична освіта = Medical education. - 2020. - N 1. - С. 36-40
MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ОЦЕНКА
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЕ
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА


Дод.точки доступу:
Сапожниченко, Л. В.; Смольянов, О. В.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

10.


   
    Ведення пацієнтів з інфарктом міокарда без обструкції коронарних артерій (MINOCA): огляд літератури та власні дані [Текст] / О. О. Ханюков [та ін.] // Український терапевтичний журнал = Ukrainian Therapeutical Journal. - 2021. - № 4. - С. 59-66. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1605-7295
MeSH-головна:
ИНФАРКТ МИОКАРДА (диагностика)
Анотація: Останніми роками велику увагу приділяють діагностиці та лікуванню інфаркту міокарда (ІМ) без обструктивного атеросклерозу коронарних артерій (MINOCA). Його поширеність становить 5- 15 %, а вплив чинників ризику розвитку серцево‑судинних захворювань на появу MINOCA має деякі особливості. Для встановлення діагнозу MINOCA необхідна відповідність критеріям гострого ІМ (ГІМ), відсутність обструктивного ураження коронарних артерій за даними ангіографії (≥ 50 %) та заперечення альтернативного діагнозу. В основі пошкодження кардіоміоцитів при MINOCA лежить ішемічний механізм. Його причиною можуть бути тромбоз коронарної артерії, зумовлений нестабільністю атеросклеротичної бляшки (ІМ 1‑го типу), спазм і спонтанна дисекція коронарної артерії (ІМ 2‑го типу). Ми проаналізували чинники ризику та частоту виникнення MINOCA серед пацієнтів із ГІМ. За результатами ретроспективного аналізу 1358 історій хвороби пацієнтів, які перебували на стаціонарному лікуванні в Дніпропетровському обласному клінічному центрі кардіології та кардіохірургії у 2019- 2020 рр. із діагнозом ГІМ, відібрано 60 (4,4 %), що відповідали діагностичним критеріям MINOCA Європейського товариства кардіологів (2018). У вибірці переважали чоловіки (99,0 %, р = 0,003). Середній вік пацієнтів становив (58,6 ± 14,4) року. ГІМ із елевацією сегмента ST (STEMI) діагностовано в 87,2 % хворих. Вивчено кардіальну та некардіальну коморбідність. Фібриляцію передсердь виявлено у 13,3 % пацієнтів, артеріальну гіпертензію - у 85,0 %, ішемічну хворобу серця в анамнезі - у 31,7 %, повторний ІМ - у 11,7 %, хронічну серцеву недостатність - у 75,0 %, з них у 92,6 % зі збереженою фракцією викиду лівого шлуночка, цукровий діабет 2 типу - у 20,0 %, ожиріння - у 40,7 %. Частка курців становила 43,8 %. За результатами лабораторних досліджень дисліпідемію діагностовано у 44,7 % пацієнтів. За даними коронароангіографії, у 55,0 % хворих стенозів коронарних артерій не виявлено, 21,7 % мали ураження однієї артерії, 23,3 % - двох артерій та більше. Розподіл за типами ураження був таким: у 35,0 % випадків - нерівність контурів судин або стеноз 30 %, у 18,3 % - стеноз ≥ 30 %, але 50 %, у 16,7 % - уповільнення евакуації контрастної речовини. У нашому дослідженні серед пацієнтів з MINOCА статистично значущо переважали чоловіки, що не відповідає даним обсерваційних досліджень та, можливо, пов’язано з невеликою кількістю хворих. Серед основних чинників ризику переважали артеріальна гіпертензія, хронічна серцева недостатність, тютюнопаління, ожиріння та дисліпідемія. Пацієнти з MINOCA потребують ретельного обстеження для визначення етіологічного чинника та відповідного вибору терапії. Проведення великих досліджень, зокрема рандомізованих контрольованих спостережень, є обґрунтованим та необхідним для визначення оптимальної тактики ведення пацієнтів з MINOCA.


Дод.точки доступу:
Ханюков, О.О.; Сапожниченко, Л.В.; Самілик, М.В.; Перепелиця, К.Д.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

11.


   
    Фактори ризику та профілактика тромбозу у пацієнтів із COVID-19 [Текст] / О. О. Ханюков [та ін.] // Український медичний часопис : науково-практичний загальномедичний журнал. - 2021. - № 2. - С. 48-53. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1562-1146
MeSH-головна:
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ (осложнения)
ТРОМБОЗ (этиология)
Анотація: У статті представлений огляд літератури дослідження факторів ризику та профілактики тромбозу при COVID-19. Коагулопатія при COVID-19 характеризується підвищенням рівнів фібриногену та D-димеру, помірною тромбоцитопенією та незначним підвищенням протромбінового часу. Основними факторами ризику, що підвищують вірогідність виникнення тромбоемболічних подій, встановлено похилий вік (60 років), чоловічу стать, артеріальну гіпертензію, цукровий діабет та ожиріння. Для стандартної стратифікації ризику тромбозу в сучасних умовах необхідно користуватися модифікованою шкалою IMPROVE, яка є найбільш оптимальною для застосування у пацієнтів із COVID-19 та враховує всі показники для розрахунку ризику тромбоемболії у цих хворих. Для попередження тромбозу у пацієнтів із COVID-19 показане застосування низькомолекулярних гепаринів. Прийом антикоагулянтів після виписки зі стаціонару може бути розглянутий за наявності високого ризику тромбозу та низького ризику кровотечі. Питання щодо прийому антиагрегантів з метою зниження ризику виникнення тромбозу залишається відкритим та потребує подальшого вивчення.


Дод.точки доступу:
Ханюков, О.О.; Сапожниченко, Л.В.; Калашникова, О.С.; Соміло, О.В.; Охотнік, Є.О.
Экземпляры: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Свободны: всего 1 : чит.зал періодичних видань, рук.,кат. (1 экз.)
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)