Головна Спрощенний режим Опис Шлюз Z39.50
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання - результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Дічек, Н. П.$<.>)
Загальна кiлькiсть документiв : 16
Показанi документи с 1 за 16
1.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2013р.,N 4
Цікаві статті :
Кокерилл А. Сухомлинський і ХХІ століття/ А. Кокерилл (стр.5-15)
Дічек Н.П. Екофільна етика В.О.Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики/ Н. П. Дічек (стр.15-23)
Сметанський М.І. Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського/ М. І. Сметанський (стр.23-30)
Деркач В.Ф. Робота педколективу Павлинської школи з розвитку творчих здібностей учнів/ В. Ф. Деркач (стр.31-34)
Сидоренко В.К. Технологічна підготовка школярів до трудової діяльності в сучасних умовах/ В. К. Сидоренко, В. В. Юрженко (стр.35-41)
Бех І.Д. Ідентифікація у вихованні та розвитку особистості/ І. Д. Бех (стр.42-49)
Луговий В.І. Зв'язок складності та самостійності в освіті/ В. І. Луговий, Ж. В. Таланова (стр.50-57)
Гуржій А.М. Дидактичні основи створення динамічних аудіовізуальних електронних засобів/ А. М. Гуржій, В. П. Волинський, Л. П. Ткачова (стр.58-64)
Романенко Ю.А. Контроль знань та вмінь учнів із хімії з погляду педагогічних вимірювань/ Ю. А. Романенко (стр.65-73)
Величко Л.П. Теоретичні і практичні аспекти педагогічної майстерності та методичної культури педагога/ Л. П. Величко, М. М. Савчин (стр.74-81)
Шамне А.В. Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології/ А. В. Шамне (стр.82-89)
Карпенко О.В. Корпоративна культура у сфері надання освітніх послуг вищими навчальними закладами Російської Федерації/ О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, О. В. Кривоносова (стр.90-96)
Зозуля С.М. Вихід у світ термінологічного словника/ С. М. Зозуля (стр.97-100)
Цікаві статті :
Знайти схожі


2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Екофільна етика В.О.Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2013. - № 4. - С. 15-23. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2013/4). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна:
Знайти схожі

3.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2014р.,N 4
Цікаві статті :
Кремень В.Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін/ В. Г. Кремень (стр.5-10)
Луговий В.І. Професійна освіта і підготовка в концепції МСКО, проекту НСКО та вітчизняної практики/ В. І. Луговий, Ж. В. Таланова (стр.11-20)
Панок В.Г. Теоретико-методологічні проблеми застосування виховних технологій з погляду прикладної психології / В. Г. Панок (стр.21-29)
Ляшенко О.І. Профільне навчання: концептуальні підходи до реалізації в українській школі/ О. І. Ляшенко, Ю. І. Мальований (стр.30-35)
Телелим В.М. Реформування системи військової освіти як пошук раціональних підходів і рішень/ В. М. Телелим, Ю. І. Приходько (стр.36-43)
Гаврилюк С.М. . Упровадження компетентністного підходу до педагогічної творчості в професійній підготовці майбутніх вихователів/ С.М. Гаврилюк (стр.44-49)
Ткаченко А.В. Трудова комуна ім. Ф.Е.Дзержинського: декотрі несприятливі чинники формування інноваційного досвіду/ А. В. Ткаченко (стр.50-57)
Гриньова М.В. Система студентського самоврядування в контексті макаренківської спадщини/ М. В. Гриньова, Ю. П. Кращенко (стр.57-63)
Жданова-Неділько О.Г. Феномен успішної педагогічної взаємодії у творчому спадку А.С.Макаренка/ О. Г. Жданова-Неділько (стр.63-70)
Шеверун Н.В. Особливості оцінювання якості загальної середньої освіти в Німеччині/ Н. В. Шеверун (стр.71-75)
Дічек Н.П. Дослідження українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу (60-70-ті рр. ХХ ст.)/ Н. П. Дічек (стр.76-87)
Карпенко О.В. Тенденції надання освітніх послуг у контексті реформування вищої школи Республіки Білорусь поза Болонським процесом/ О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, Е. Є. Бжеська (стр.88-100)
Цікаві статті :
Знайти схожі


4.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2015р.,N 2
Цікаві статті :
Сухомлинська О.В. Громадянське виховання і сучасна освіта: від здобутого - до нових акцентів і наголосів/ О. В. Сухомлинська (стр.5-13)
Бех І.Д. Державницьке виховання як суспільно-освітній пріоритет/ І. Д. Бех (стр.14-17)
Концептуальні основи побудови моделі технології і методики застосування аудіовізуальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання (стр.18-26)
Щербак О.І. Психолого-педагогічні засади професійного розвитку і саморозвитку педагога професійного навчання в контексті освіти впродовж життя/ О. І. Щербак (стр.27-34)
Слюсаревський М.М. Громадянська компетентність старшокласників у контексті викликів суспільної самоорганізації/ М. М. Слюсаревський (стр.35-44)
Загірняк М.В. Якість математичної підготовки випусників шкіл versus система визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання/ М. В. Загірняк, В. М. Усатюк (стр.45-57)
Мусатов С.О. Психологічні знання для старшокласників/ С. О. Мусатов (стр.58-65)
Позняк Т.М. Розвиток творчих здібностей дитини/ Т. М. Позняк (стр.66-73)
Помиткін Е.О. Академік І.А.Зазюн: духовний потенціал і життєва позиція особливості/ Е. О. Помиткін, Л. В. Помиткіна (стр.74-77)
Дічек Н.П. Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти/ Н. П. Дічек (стр.78-87)
Цікаві статті :
Знайти схожі


5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Дослідження українських психологів у галузі індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу (60-70-ті рр. ХХ ст.)
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 76-87. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2014/4). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
ШКОЛЫ
ОБУЧЕНИЕ
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ
УКРАИНА
Анотація: З погляду індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу розкрито маловисвітлену історію розвитку в Україні в 1960-1970-х рр. досліджень із педагогічної психології. На тлі суспільно-історичних реалій розглянутої доби схарактеризовано тематику, методи й результати оприлюднених студій, визначено роль у підготовці переходу до наступних якісних змін у масштабному вивченні особистості, міжособистісних стосунків, упровадження розвивального навчання.
Знайти схожі

6.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2017р.,N 2
Цікаві статті :
Кремень В.Г. Про діяльність Національної академії педагогічних наук України у 2016 р. та в період 2012-2016 рр. і завдання подальшого розвитку/ В. Г. Кремень (стр.5-13)
Овчарук О.В. Рамка компетентностей для демократичної культури: шлях до демократизації освіти у країнах Ради Європи / О. В. Овчарук (стр.14-19)
Шитікова С.П. Міжнародні проекти як інструменти реформування вищої освіти в Україні/ С. П. Шитікова (стр.20-27)
Редько В.Г. Лінгводидактичні засади конструювання змісту компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у початковій школі/ В. Г. Редько (стр.28-38)
Смульсон М.Л. Задача в інтелектуальній діяльності/ М. Л. Смульсон (стр.40-48)
Панок В.Г. Прикладна психологія: узмістовлення/ В. Г. Панок (стр.50-62)
Коваленко-Кобилянська І.Г. Вплив актуалізації метакогнітивних здібностей на психологічне здоров'я у старості/ І. Г. Коваленко-Кобилянська (стр.63-68)
Отич Д.Д. Проблема релігійного копінгу у сучасній психології/ Д. Д. Отич (стр.69-73)
Дічек Н.П. Індивідуалізація шкільного навчання і практична психологія в Україні: на перетині століть/ Н. П. Дічек (стр.74-82)
Хомич Л.О. "Професійна і неперервна освіта" - новий етап співпраці між педагогами Польщі і України/ Л. О. Хомич (стр.83-85)
Цікаві статті :
Знайти схожі


7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2015. - № 2. - С. 78-87. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2015/2). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
ИСТОРИЯ
Анотація: Уперше порушено проблему введення поняття "репетиція" у методологічний апарат українських історико-педагогічних і порівняльно-педагогічних досліджень як їх особливу функцію. Обгрунтовано роль і специфіку рецепції у зазначених видах наукових досліджень, яка полягає в комплексності її завдань: "сприйняття і створення образу" та "транслювання й адаптація". Запропоновано три форми рецепції, типи моделей культурного трансферу, якими можна описувати стан рецепції зарубіжних педагогічних ідей і досвіду. Розкрито багатозначність поняття "репетиція" як дійового інструменту дослідження, багатоаспектного процесу, кроскультурного явища, а головне - як важливого феномена, що має бути введений до методології педагогічних досліджень, бо сприятиме впорядкуванню і систематизації теоретичної діяльності, надаючи їй осмисленого спрямування у сенсі визначення методологічної стратегії, усвідомленого вибору мети.
Знайти схожі

8.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2015р.,N 4
Цікаві статті :
Кремень В.Г. Формування глобально конкурентноспроможного людського капіталу - найважливіше завдання професійної освіти/ В. Г. Кремень (стр.5-10)
Луговий. Дослідження в університетах, навчання в академіях: шлях до інтеграції освіти і науки/ В.І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланова (стр.11-21)
Култаєва М.Д. Освітня евроінтеграція чи конституювання європейського освітнього простору?/ М. Д. Култаєва (стр.23-29)
Мокін Б.І. Приклад побудови освітньої і наукової стратегій розвитку технічного університету в контексті європейської інтеграції України/ Б. І. Мокін (стр.30-37)
Ляшенко. Тест загальної навчальної компетентності: новий погляд на стару проблему/ О.І. Ляшенко (стр.38-43)
Сидоренко О.Л. Дослідження результатів зовнішнього незалежного оцінювання у контексті підвищення якості освіти: регіональний досвід/ О. Л. Сидоренко (стр.44-49)
Вітренко Ю.М. Освіта як послуга: економічний аспект/ Ю. М. Вітренко (стр.50-53)
Дидактичне призначення і роль аудіовізувальних електронних засобів як автономних мультимедійних засобів навчання (стр.54-60)
Штомпель. Постдипломна діяльність у стратегії поступу країни/ Г.О. Штомпель (стр.61-69)
Дічек Н.П. Формування особистісно орієнтованої парадигми шкільної освіти у дослідженнях українських психологів (1980-ті роки)/ Н. П. Дічек (стр.70-81)
Грудініна Н.Д. Список використаних джерел як важлива складова наукової публікації/ Н. Д. Грудініна (стр.82-88)
Цікаві статті :
Знайти схожі


9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Формування особистісно орієнтованої парадигми шкільної освіти у дослідженнях українських психологів (1980-ті роки)
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2015. - № 4. - С. 70-81. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2015/4). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ЛИЧНОСТЬ
ОБРАЗОВАНИЕ
Анотація: У контексті висвітлення впровадження індивідуалізації в шкільній навчально-виховний процес розкрито малодосліджений аспект - внесок у цей процес українських психологів у 1980-ті рр. Окреслено провідні напрями, методи й результати досліджень у галузі педагогічної психології, психології особистості, соціальної психології, що стосувалися індивідуалізації навчання через вивчення творчого потенціалу учнів, їхніх інтересів і здібностей, врахування мотивів навчальної діяльності, міжособистісних стосунків, виявлення і розвиток обдарованості і творчого мислення. Аналіз психолого-педагогічного доробку українських науковців засвідчив розширення спектра їхніх досліджень у напрямі забезпечення реалізації індивідуалізованих потреб і мотивів навчання школярів, що означає поступове формування підгрунтя для встановлення парадигми особистісно орієнтованої освіти.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Індивідуалізація шкільного навчання і практична психологія в Україні: на перетині століть
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2017. - № 2. - С. 74-82. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2017/2). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ШКОЛЫ
ОБУЧЕНИЕ
ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
УКРАИНА
Анотація: У контексті висвітлення шляхів гуманізації шкільної освіти у період розбудови незалежної держави в Україні (1990-ті - початок 2000-х рр.) розкито малодосліджений аспект - розширення потенціалу застосування індивідуалізації й диференціації навчально-виховного процесу засобами практичної психології. Відображено початкові кроки організації й діяльності новаційної на той час психологічної служби в освіті країни.
Знайти схожі

11.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2018р.,N 2
Цікаві статті :
Луговий В.І. Світовий досвід для створення національного рейтингу закладів вищої освіти/ В. І. Луговий, О. М. Слюсаренко, Ж. В. Таланова (стр.5-23)
Пономаренко В.С. Класифікація методів рейтингування закладів вищої освіти України/ В. С. Пономаренко (стр.24-36)
Курбатов С.В. Сучасні методологічні підходи до розробки університетських рейтингів/ С. В. Курбатов (стр.37-42)
Саух П.Ю. Проблема оптимізації мережі закладів вищої освіти в контексті національного університетського рейтингу/ П. Ю. Саух (стр.43-49)
Бакіров В.С. Універсалізм і партикуляризм у рейтингуванні університетів/ В. С. Бакіров (стр.50-52)
Зіньковський Ю.Ф. Психологічні властивості фахівця як умова його професійної успішності/ Ю. Ф. Зіньковський, Г. О. Мірських (стр.53-59)
Sikora J. Dilemmas of pedagogical theory and practice in solving human problems in contemporary/ J. Sikora (стр.60-65)
Чекстере О.Ю. Дослідження мотивації навчання в парадигмі когнітивної психології/ О. Ю. Чекстере (стр.66-71)
Дічек Н.П. Англомовна макаренкіана у ХХІ столітті: стан і методи інтерпретації/ Н. П. Дічек (стр.72-82)
Цікаві статті :
Знайти схожі


12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Англомовна макаренкіана у ХХІ столітті: стан і методи інтерпретації
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2018. - № 2. - С. 72-82. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2018/2). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБМЕН В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ
Анотація: Висвітлено інтерпретаційні підходи до тлумачення ідей А.С.Макаренка й оцінювання його спадщини в англомовних студіях (авторів з Румунії, Норвегії, Німеччини, США) останнього десятиліття. На основі історіографічного пошуку й зіставно-порівняльного аналізу сучасних звернень до ідей та постаті видатного педагога доведено, що, незважаючи на зникнення наддержави СРСР, її історія й особи, котрі стали знаковими в різних сферах радянської дійсності, продовжують викликати науковий інтерес у зарубіжних дослідників. Аргументовано, що останні мають різні цілі, однак домінуючими є дві: пошук корисного в ефективному (з чим погоджуються всі науковці) виховному досвіді педагога в контексті сучасних проблем виховання і соціалізації молоді та використання феномена А. С. Макаренка в системі аргументів під час історичної реконструкції гуманітарних спектрів життя радянського суспільства.
Знайти схожі

13.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2019р.,N 4
Цікаві статті :
Максименко Н.Д. Психологічний супровід трансформаційних процесів в українському суспільстві та освіті/ Н. Д. Максименко (стр.5-15)
Панок В.Г. Проблеми впровадження результатів прикладних психологічних досліджень в освітню практику/ В. Г. Панок (стр.16-24)
Прохоренко Л.І. Освіта осіб з особливими потребами: науково-психологічний супровід/ Л. І. Прохоренко (стр.25-34)
Дічек Н.П. Особистісно орієнтована парадигма освіти в українській школі/ Н. П. Дічек (стр.35-48)
Цікаві статті :
Знайти схожі


14.

Назва журналу :Педагогіка і психологія -2019р.,N 2
Цікаві статті :
Кремень В.Г. Про діяльність НАПН України у 2018 р. та завдання на 2019 р./ В. Г. Кремень (стр.5-14)
Биков В.Ю. Цифрова трансформація суспільства і розвиток комп'ютерно-технологічної платформи освіти і науки України/ В. Ю. Биков (стр.15-21)
Литвинова С.Г. Інформатизація і цифровізація загальної середньої освіти: ініціативи й освітнє впровадження/ С. Г. Литвинова (стр.22-29)
Буров О.Ю. Ергономіка/людський чинник в інформатизації освіти/ О. Ю. Буров (стр.30-37)
Особливості використання комп'ютерних моделювань у шкільному курсі фізики (стр.38-50)
Зуб С.С. Грід-технології в науці та освіті/ С. С. Зуб, А. І. Прокопенко (стр.51-55)
Вакалюк Т.А. Особливості використання ігрового симулятора SimSe в освітньому процесі закладу вищої освіти/ Т. А. Вакалюк, В. В. Концедайло (стр.56-63)
Науково-методичні засади надання психосоціальної допомоги дітям, котрі опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій (стр.64-71)
Дічек Н.П. Тенденції шкільної освітньої політики в Україні у перше десятиріччя незалежності/ Н. П. Дічек (стр.72-86)
Цікаві статті :
Знайти схожі


15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Особистісно орієнтована парадигма освіти в українській школі
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2019. - № 4. - С. 35-48. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2019/4). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ
ПСИХОЛОГИЯ РАЗВИТИЯ
Анотація: Висвітлено здійснені в Україні в 1980-1990-х рр. кроки з реалізації особистісно орієнтованого навчання учнів початкової школи через диференціацію й індивідуалізовані методи навчання. Аргументовано, що завдяки цьому вже в перші роки незалежності України активізувалася розбудова шкільного навчання на засадах дитиноцентризму й психологізації освітнього процесу. Розкрито погляди одного з фундаторів сучасної психодіагностики в Україні Ю. Гільбуха, а також його колег (Є. Верещак, Л. Кондратенко, А. Киричук, С. Коробко, А.Фурман) на шляхи здійснення індивідуалізації навчання школярів, оприлюднені й перевірені експериментально у практиці понад 400 загальноосвітніх шкіл (1989-1998). Стверджувано, що обрання незалежною Україною напряму на гуманізацію життя в державі спрямувало вектор досліджень в галузі освіти на створення й забезпечення умов для розвитку людини-особистості. Українські вчені - представники педагогічної психології - на чолі з Ю. Гільбухом розгорнули масштабні експерименти у предметному полі індивідуалізації навчання школярів, запровадили донавчальну діагностику дітей, які вступали до першого класу. На основі спостережень і психодіагностичних методів вони обгрунтували доцільність виокремлення трьох типів перших класів (з 1994 р. - чотирьох типів) для задоволення навчальних потреб дітей з різним ступенем готовності до навчання. Для різних типів класів відповідно до можливостей учнів розроблено навчальні програми та методичні рекомендації для вчителів. На основі результатів експерименту запропоновано корекційні психолого-педагогічні прийоми і поради. Схарактеризовано вагомі напрацювання Ю. Гільбуха та співробітників лабораторії-дефірінціації навчання Інституту психології - Є. Верещака, Л. Кондратенко, С.Коробко; академіка О.Киричука, професора А. Фурмана в теоретичному й прикладному забезпеченні індивідуалізації процесу навчання в українській школі, в уведенні психодіагностики у шкільну практику, в укоріненні свідомості освітян необхідності застосування психологічних знань. Їхні зусилля сприяли обгрунтуванню необхідності запровадження в українській школі психологічного супроводу навчання і виховання школярів, що аргументувало введення посад шкільних психологів, створення окремої Психологічної служби системи освіти України, а загалом - до утвердження в українській освіті особистісно орієнтованої парадигми.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дічек Н.П.
Назва : Тенденції шкільної освітньої політики в Україні у перше десятиріччя незалежності
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Вісник НАПН України; науково-теоретичний та інформаційний вісник Національної академії педагогічних наук України. - Киiв: Педагогічна преса, 2019. - № 2. - С. 72-86. - ISSN 2304-0629 (Шифр ПУ36/2019/2). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ШКОЛЫ
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ
УКРАИНА
Анотація: Розглянуто шкільну освітню політику України в перше десятиліття її незалежності, яка заслуговує на амбівалентну оцінку. До її позитивних тенденцій слід внести спрямування середньої освіти в русло гуманізації, завдяки чому постійно посилювалася індивідуалізація навчально-виховного процесу та позашкільної роботи (розширення спектра зовнішньої і внутрішньошкільної диференціації, оновлення і розширення змісту шкільної освіти відповідно до потреб суспільства, зростання ролі психологічного компонента забезпечення індивідуального підходу до дітей і молоді). Позитивною тенденцією вважаємо невпинне надання освіті національного за духом і змістом виміру; формування нової законодавчої бази, концептуальних (теоретичних і практичних) підходів до організації роботи шкільної галузі. Суперечливими і навіть негативними тенденціями, що проявилися в освітній політиці в 1990-і рр., є незабезпечення належного функціонування навчальних закладів внаслідок низького рівня фінансування галузі державою, формування комплексу нерозв'язаних проблем в умовах соціально-економічної кризи. На підставі аналізу державної політики України в галузі шкільної освіти в перші роки незалежності (закони, постанови, розпорядження, інші документальні матеріали) можемо стверджувати, що основна ідея гуманізації освіти була тісно переплетена з необхідністю реалізації національної ідеї засобами навчання, виховання і спеціалізації дітей та молоді. Виходячи з тези, що особистість керівника Міністерства освіти, яке є і провідником, і двигуном державної гуманітарної політики, а тому безперечно набуває значення персоналізованого чинника зрушень в освітній сфері, охарактеризовано діяльність чотирьох керівників освіти незалежної України (1991-1999).
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)