Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Клигуненко Е. Н., Ехалов В. В., Кравец О. В., Кущ Е. Я., Сединкин В. А.
Назва : Клиническое и клиповое мышление в процессе обучения врачей-интернов
Місце публікування : Медицина неотложных состояний. - Київ, 2018. - N 6. - С. 22-33 (Шифр МУ66/2018/6)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА
Анотація: Кліпове мислення — це відповідь на зростання об’єму відомостей. За результатами тестової методики, проведеної серед лікарів-інтернів різних спеціальностей, ми не відмічали статистично вірогідної залежності діагностованого кліпового мислення від бюджетної або контрактної форми навчання. Категорія тривалого мислення у інтернів, які навчаються на бюджетній основі, удвічі перевищувала цей показник в контрактній групі. Кліпове мислення у системі медичної освіти відтісняє клінічне, а також принципи медичної деонтології, сприяє розвитку фельдшеризма та ін. Сучасна медична освіта вимагає формування якісно нового підходу до учбового процесу, ґрунтованого на формуванні і розвитку клінічного мислення, з урахуванням психологічних особливостей сучасної молоді. На сучасному етапі розвитку освіти в Україні тестовий контроль інтенсивно розвивається і поширюється, а використання тестових технологій посідає особливе місце у розробці і впровадженні в учбовий процес нових підходів до оцінки досягнень студентів і виявлення рівня знань. Неможливість для студента систематизувати отримані знання з кожним роком викликає все більше невдоволення та веде до зниження професійної підготовки. Застосування тестів в освіті знижує критичні, аналітичні можливості студентів, знову-таки примушуючи вловлювати лише фрагменти того або іншого явища, без з’ясування його причин, закономірностей, без побудови логічних схем. У зв’язку з вищевикладеним ми бачимо необхідність створення альтернативних освітніх програм, зміни структури надання інформації, переведення підручників в цифрову форму з багаторівневою структурою.

Дод.точки доступу:
Клигуненко, Е. Н.; Ехалов, В. В.; Кравец, О. В.; Кущ, Е. Я.; Сединкин, В. А.